רוב רובן של המכוניות המיועדות לשוק האמריקאי פחות מעניינות אותנו הישראלים, וזה גם היה המצב עם הונדה אקורד. הרי הייתה לנו גרסה "משלנו", כזו שמיועדת לשוק האירופאי. אבל ממש לא מזמן, החלה חברת אלבר לייבא גם את הקרובה הרחוקה מארצו של הדוד סם. זו, יחד עם העובדה שיוניון מוטורס החליטה להילחם ראש בראש מול אקורד ההיברידית של אלבר עם הקאמרי ההיברידית שלה, הן שתי סיבות חשובות מאוד ללמה כדאי לשים טוב טוב לב למתיחת הפנים שעברה אותה אקורד. הונדה אקורד אמריקאית הונדה אקורד האמריקאית. לא "סתם" מתיחת פנים.
במבט ראשון אפשר לפטור את מתיחת הפנים הזו כעוד "עדכון עיצובי" שמיישר קו עתידי עם הדור העשירי של הונדה סיוויק שצפוי להגיע בקרוב. הפנסים הקדמיים קיבלו תאורת יום מבוססת LED, הגריל קיבל עוד מנה של כרום והחישוקים קיבלו מספר סכמות עיצוב חדשות. אבל הונדה, מסתבר, שיפרה עוד לא מעט דברים באקורד שלה. המטרה - להילחם באותה יריבה מושבעת שלה שבדיוק עברה גם היא מתיחת פנים מקיפה מאוד. הונדה אקורד אמריקאית הונדה אקורד האמריקאית. ממשיכה בקרב העיקש מול היריבה התמידית.
הונדה אקורד האמריקאית. ממשיכה בקרב העיקש מול היריבה התמידיתכרגיל בשוק האמריקאי, היצע הגרסאות של האקורד גדול. כמה גדול? 11 גרסאות שונות תוכלו לבחור. עם שתיים או ארבע דלתות, עם מנוע ארבעה או שישה צילינדרים ובאחת מחמש רמות גימור. אבל היות ונכון לרגע כתיבת שורות אלו, משוקת בישראל הונדה אקורד ההיברידית ברמות גימור EX ו-EX-L הן אלו שבהן נתרכז. הונדה אקורד אמריקאית הונדה אקורד אמריקאית. 11 גרסאות באמריקה - בישראל פחות.
הונדה אקורד אמריקאית. 11 גרסאות באמריקה - בישראל פחות
במסגרת מתיחת הפנים מקבלת האקורד החדשה חישוקים שגדלו באינץ' אחד ל-18 (בתמונות 19 אינץ' על גרסת הספורט), ריפוד חדש (עדיין בד) למושבים, דשבורד בחיפוי דמוי עץ ונגיעות פלסטיק שחור מבריק, ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' (שככל הנראה תוסר בישראל כדי להתקין מערכת שתואמת את תדרי הרדיו הישראליים). כמו כן, יוצעו לא מעט אופציות חדשות בתוספת תשלום כגון מערכת בלימה אוטומטית עם התראה על אי שמירת מרחק, בקרת שיוט אדפטיבית והתראה על סטייה מנתיב. מי מהמערכות הללו תעגנה ארצה טרם ידוע. הונדה אקורד אמריקאית הונדה אקורד האמריקאית. מערכת מולטימדיה וחיפוי חדשים.
הונדה אקורד האמריקאית. מערכת מולטימדיה וחיפוי חדשים
אבל פנסי LED ועוד אינץ' בחישוקים הם ממש לא כל השינויים שעברה ההונדה אקורד. הונדה מספרת כי היא הקשיחה את השלדה, החליפה את בולמי הזעזועים ושיפרה משמעותית את שאר מערך המתלים על מנת לשפר את איכות הנסיעה ואת התנהגות הכביש. גם ההגה עבר כיול מחדש ואפילו מכסה המנוע הוחלף לאחד העשוי מאלומיניום על מנת להוריד את מרכז הכובד. הונדה מסטיחה שהאקורד החדשה תהיה נוחה יותר, מהנה יותר לנהיגה, איכותית ומבודדת יותר, ובאופן כללי שהשיפור שבוצע למכונית כמעט ועובר את הגבול שבין מתיחת פנים לדור חדש.
בשלב זה הונדה אינה כוללת את הגרסה ההיברידית בהודעה לעיתונות אך זו ככל הנראה תוצג בעוד זמן קצר ותקבל שינויים דומים.
לדגמי הונדה בישאל -
הונדה
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות