בקצרה:
- הונדה מתחילה לשווק ג'אז מעודכנת
- הביצועים ומערכות הבטיחות שודרגו
- הסיוויק תהיה יקרה יותר גם מרכבי מנהלים
הונדה סיוויק הייבריד, שגם כך היתה מתומחרת באופן יקר, עוברת התייקרות נוספת - הפעם בשיעור של עד 31 אלף שקלים, כך שמחירה העדכני יתחיל ב-211 אלף שקלים, יקר בכ-50 אלף שקלים מדגמים מתחרים כמו טויוטה קורולה ויונדאי אלנטרה. בגרסאות הבכירות של הסיוויק נרשמה התייקרות של 21-28 אלף שקלים, כך שגרסת הביניים "ספורט" תעלה מעתה 218 אלף שקלים וה"אדוונס" תעלה 241 אלף שקלים.
במקביל גם הונדה ג'אז הקטנה עברה התייקרות משמעותית, במקביל לתחילת השיווק של מתיחת הפנים. גרסת ה"קומפורט" הבסיסית שעד לאחרונה נמכרה ב-126 אלף שקל לא תוצע עוד, וכעת גרסת הכניסה תהיה ה"אלגנס" שהתייקרה ב-15 אלף שקלים ל-148 אלף שקלים, ולמעשה מעלה את מחיר הכניסה לדגם ב-22 אלף שקלים.
השינוי העיקרי של הג'אז הוא במערכת ההנעה ההיברידית, עם יותר כוח מהמנוע החשמלי המחובר ישירות לגלגלים (122 כ"ס, 13+) וממנוע בנזין 1.5 ליטר (107 כ"ס, 10+), אך ללא שינוי בביצועים.
נזכיר כי מנוע הבנזין משמש בג'אז בעיקר כגנרטור לטעינת המצברים, ומחובר ישירות (ללא תיבת הילוכים) בשיוט או בהאצה חזקה. בנוסף יש כעת אופציה להתקנת וו גרירה - עם כושר צנוע של עד 500 ק"ג - שישמש בעיקר לטובת מתקן נשיאת אופניים.
כאמור, גרסת 'קומפורט' הבסיסית לא תוצע עוד, אבל כן עשו עליה גרסאות "קרוסטאר" עם עיצוב קרבי בדומה לרכב פנאי ו"ספורט אדוונס" עם מאפייני עיצוב ספורטיביים, כולל ריפודים שונים והגה עם מנופי שליטה בעוצמת הרגנרציה. גרסה זו תשתמש במחשב ניהול שונה למצערת במטרה לספק תגובות מהירות יותר, וכיול נוקשה יותר לקפיצים ולבולמי הזעזועים. שתיהן ישווקו במחיר 164 אלף שקל.
למרות תג המחיר הגבוה של כל הגרסאות, אבזור הנוחות צנוע יחסית. בין היתר עם מסך מגע ("9) ומצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים וחימום למושבים הקדמיים. הגרסאות הבכירות מוסיפות גם מפתח חכם, ריפודים דמויי עור, חימום להגה ושקעי USB גם ליושבים מאחור.
לדברי הונדה, פעולת מערכות הבטיחות שודרגה הודות למצלמה בזווית רחבה יותר, עם יכולת זיהוי משופרת של כלי רכב וסימוני כביש, כמו גם בקרת שיוט ושמירת נתיב גם בזחילת פקקים. הגרסאות הבכירות יציעו גם התרעת שטח מת.
פורסם לראשונה ב- 01.06.23
למאמר זה התפרסמו 16 תגובות