הדור החמישי של הונדה סיוויק טייפ R, הגרסה הספורטיבית למשפחתית הקומפקטית, יוצא לדרך בישראל - עדיין עם מנוע בנזין ותיבת הילוכים ידנית, בניגוד למרבית המתחרות שמשווקות עם תיבה אוטומטית בלבד.
כבסיס משמשת הסיוויק הנוכחית עם ממדים גדולים מעבר, כשבהשוואה לקודמתה היא ארוכה בכ-4 ס"מ (459.5 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-3.5 ס"מ (273.5 ס"מ), רחבה בכ-1.5 ס"מ (189 ס"מ) וגם נמוכה בכ-3.5 ס"מ (140 ס"מ).
למרות זאת המשקל העצמי עלה רק ב-35 ק"ג (1,429 ק"ג) הודות למכסה מנוע מאלומיניום (קל ב-43% מהדגם היוצא) ומכסה תא מטען משרף אפוקסי (קל ב-20%). המושב האחורי עדיין מותאם רק לשני נוסעים ותא המטען הצטמצם ב-10 ליטר (410 ליטר).
המנוע הוא עדיין ארבעה צילינדרים בנזין בנפח 2.0 ליטר מהטייפ R היוצאת (FK8), אבל עם מגדש טורבו חדש, סעפת יניקה ופליטה יעילות יותר בהזרמת האוויר (ב-10% ו-13% בהתאמה), מערכת קירור משופרת, גלגל תנופה קל יותר (18%) ומחשב ניהול עדכני כולל לתזמון השסתומים המשתנה, שינויים האמורים לתרום לתגובת מצערת טובה מבעבר. עליית ההספק לעומת זאת צנועה עם 329 כ"ס, 9 כ"ס יותר.
החיבור הוא לאותה תיבת שישה הילוכים ידנית, עם יחס סופי קצר יותר, שינויים לבורר על מנת להקנות העברות מדויקות יותר ומערכת גז ביניים אוטומטית, והנעה קדמית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 5.4 שניות, 0.4 שניות פחות מהטייפ R היוצאת ו-0.3 שניות פחות מהמתחרות הישירות – רנו מגאן RS וקופרה לאון. המהירות המרבית – 275 קמ"ש.
מערך המיתלים נותר בתצורה דומה, אבל עם גיאומטריה שונה במתלה הקדמי הייחודי (dual-axis) וחיזוק תושבות המתלה האחורי (רב חיבורי) ומפסקים מורחבים יותר (בכ-4 ס"מ מלפנים וב-2 ס"מ מאחור), שינויים שיחד עם בסיס הגלגלים הארוך יותר אמורים לשפר את היציבות הכיוונית במהירות גבוהה.
גם מערך ההגה שונה, מערכת הבלימה של ברמבו שודרגה לרבות קירור יעיל יותר ועל הקשר לאספלט אחראים כעת צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S רחבים יותר (265/30) מהקונטיננטל ספורט-קונטקט 6 (245/30) בדגם היוצא. הם יוצבו על חישוקים קטנים יותר ("19 לעומת "20), מה שצפוי גם לשפר את נוחות הנסיעה. עדות לשדרוג היכולות הדינמיות הוא שיא הקפה שקבע הדגם החדש במסלול סוזוקה, 0.8 שניות פחות מזמן ההקפה של גרסת הקצה לסיוויק טייפ R היוצאת.
בהשוואה לסיוויק הרגילה השינויים העיצוביים כוללים פגושים אגרסיביים יותר עם פתחי אוורור גדולים מלפנים ומסיט אוויר עם שלישיית צינורות פליטה מאחור ולא נפקד מקומו של ספוילר אחורי ענק על דלת תא המטען. גם סביבת הנהג שומרת על מוטיבים מסורתיים מדגמי עבר, כמו ריפוד אדום למושבים דמויי באקט מלפנים ובורר הילוכים מתכתי, אבל יש כעת לוח מחוונים דיגיטלי ("10.2) ומסך מגע ("9) איכותי מבעבר המאפשרים גם תצוגת נתוני "אקשן" לרבות זמני הקפה ונתוני טלמטריה.
אבזור הבטיחות זהה לסיוויק הרגילה לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות