הדור הנוכחי של פורד מונדיאו מתבלט בקטגוריית מכוניות המנהלים גם לקראת יציאתו לגמלאות. אפשר להפליג בשבחים על היכולות של המונדיאו הנוכחית, אבל העיצוב שלה כבר מתחיל להתיישן לעומת המתחרות הצעירות – מה שמביא את פורד להשיק מונדיאו חדשה לחלוטין. בניגוד לעיצוב השמרני של הדור הנוכחי, הדור הבא של המונדיאו מציג עיצוב אגרסיבי שמזכיר מאוד את רכבי הספורט-יוקרה של אסטון מרטין. עיצוב הפנים הופך בדור החדש לנקי יותר ו"היי-טקי" יותר מבעבר.
המונדיאו הנוכחית מבוססת על מכונית הסאלון וולוו S80 כך שמקום מעולם לא היה חסר שם, לא מקדימה ולא מאחור. הדור החדש לא מתקן את מה שלא זקוק לתיקון - כך שהמימדים נשארים דומים. בסיס הגלגלים ישאר באורך של 285 ס"מ והרוחב יעמוד על 185 ס"מ מכובדים. לטובת המראה הדינאמי ויתרו בפורד על מעט מהגובה.
פורד מונדיאו. אותה הגברת בשינוי אדרת / צילומים: יצרן
ההפתעה העיקרית מגיעה מאגף המנועים. המונדיאו תוצע בין היתר עם מנוע טורבו-בנזין בנפח ליטר אחד. לא טעינו: ליטר, 1,000 סמ"ק. המנוע הקטנטן מסוגל לספק 125 כוחות סוס, אך כנראה שלא נזכה לראות אותו בישראל – מפני שהמנהג של שידוך בין מנועים של משפחתיות למכוניות מנהלים נותר בגבולות אירופה. מעבר למנוע זה יוצעו עוד מגוון גדול של מנועים במונדיאו החדשה. הבא בתור יהיה מנוע בנפח 1,500 סמ"ק (160 כ"ס) ומעליו יתייצבו מנועים מוכרים יותר. הראשון, מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר (180 כ"ס), מוכר לנו מפורד פוקוס אקו-בוסט, ואיתו יוצעו שני מנועים של המונדיאו הנוכחית בנפח 2,000 סמ"ק עם 203 ו-240 כ"ס.
פורד מונדיאו החדשה תוצג רשמית בתערוכת פריז המתקרבת ותגיע לישראל במהלך 2013.
לדגמי פורד בישראל - פורד
פורסם לראשונה ב- 06.09.12
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות