החיפושית המקורית היתה סמל לפשטות ויעילות. המטרה של המתכנן, פרדיננד פורשה האגדי, היתה ליצור רכב יעיל, זול וחסכוני לשימוש ההמונים. הדגם ההוא זכה להצלחה חסרת תקדים, ועד לסוף חייו מכר כמעט 22 מיליון יחידות. הדגם החדש שבא אחריו נטש את ערכי הפשטות והלך לכיוון של מוצר רטרו יוקרתי, בדומה למה שקרה עם מיני קופר ופיאט 500. כעת מגיעה החיפושית בדור הרטרו השני שלה לישראל.
החיפושית החדשה מבוססת על פלטפורמת MQB המשמשת את פולקסווגן גולף, מה שאומר שלא מדובר במכונית קטנה. האורך של החיפושית עומד על 427.8 ס"מ (כ-2 ס"מ יותר מהגולף), הרוחב הוא 180.8 ס"מ (כס"מ יותר מהגולף) ובסיס הגלגלים באורך של 253.7 ס"מ (10 ס"מ פחות מהגולף). נפח תא המטען עומד על 310 ליטר.
פולקסווגן חיפושית תימכר בישראל עם מנוע ה-1.2 ליטר המוכר של קונצרן פולקסווגן, בסיוע מגדש טורבו כמובן. המנוע ישודך לתיבת DSG כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה, והביצועים יהיו טובים עם 10.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 16.9 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.
גרסת הבסיס, שתיקרא בפשטות "Beetle", תצויד בחישוקים קלים, פנסי ערפל קדמיים, מערכת שמע עם 8 רמקולים ושליטה מההגה, בקרת אקלים, בקרת שיוט והגה וידית הילוכים בציפוי עור. מחירה של גרסה זו יעמוד על 155,900 שקל. הגרסה המאובזרת יותר תכונה Design ותוסיף למפרט גם כניסה והנעה ללא מפתח, פנסי קסנון, גג שמש פנוראמי, מראות בקיפול חשמלי ועוד. המחיר של גרסה זו יעמוד על 169,900 שקל.
היבואנית "צ'מפיון מוטורס" מוסרת כי רשימת ההזמנות לדגם החדש נפתחת בימים אלו, ומכוניות ראשונות יחלו להגיע ארצה בעוד כחודשיים.
לדגמי פולקסווגן בישראל -
פולקסווגן פורסם לראשונה ב- 01.04.14
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות