טויוטה אוריס סטיישן, הגרסה השימושית של המשפחתית היפנו-אירופאית, החלה להימכר באירופה. לישראל עוד לא ברור אם היא תגיע
מאת: יתיר דוידוביץ
פורסם 01.07.13
כאשר הושק הדור הראשון של טויוטה אוריס, מטרתה של חברת האם, טויוטה, הייתה ליצור בידול ברור בין הקורולה, שפונה לשוק האמריקאי ולשווקים מתפתחים, לבין האוריס שפונה לשוק האירופאי האנין שמעדיף בדרך כלל מכוניות הצ'בק וסטיישן. הדור השני של האוריס הושק בתחילת 2013 וכדי למלא את דרישות השוק האירופאי הציגה טויוטה גרסת סטיישן שימושית למשפחתית היפנית שבאירופה נקראת "טורינג ספורט'ס" (Touring Sports). בסיס הגלגלים של הסטיישן זהה לגרסת ההצ'בק ועומד על 260 ס"מ. האורך הכולל צמח ב-28.5 ס"מ והוא עומד על 456 ס"מ. כל התוספת דרך אגב הוקדשה להגדלת נפח תא המטען, כפועל יוצא האוריס מציעה את אחד מתאי המטען הגדולים ביותר בקטגוריה עם נפח הטענה של 530 ליטר.
כבל מאריך. טויוטה אוריס סטיישן, גם בגרסת היברידית. רשימת המנועים שתניע את הסטיישן דומה לרשימת המנועים שמניעים את גרסת ההצ'בק. בחזית, לפחות מבחינה תדמיתי, תתיצב הגרסה ההיברידית עם מנוע בנזין בנפח 1.8 ומנוע חשמלי (136 כוחות סוס במשולב). צריכת הדלק של מנוע זה טרם נמסרה. רשימת המנועים שאינם נעזרים בחשמל ארוכה יחסית. מנוע ראשון הוא מנוע בנזין בנפח 1.3 ליטר (99 כוחות סוס) המוכר מהיאריס הקטנה. מנוע בנזין נוסף הוא מנוע בנפח 1.6 ליטר (132 כ"ס). באגף הדיזלים (שחשוב מאוד לאירופה) מופעים שני מנועים, הראשון בנפח 1.4 ליטר (90 כ"ס) ו-2.0 ליטר (124 כ"ס). לישראל יגיעו, ככל הנראה, רק המנוע ההיברידי ומנוע הבנזין הגדול מכיוון שהם היחידים המשודכים לתיבה אוטומטית.
טרם נמסר האם האוריס סטיישן תגיע לישראל, אך לאור הביקוש הגובר בקטגוריית הסטיישנים אל תהיו מופתעים אם היא תעשה עלייה בקרוב.
לדגמי טויוטה בישראל -
טויוטה
פורסם לראשונה ב- 01.07.13
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות