נראה שגם בקרב היצרניות היפניות, המסורתיות יותר מעמיתותיהן האירופאיות, זמנם של המנועים האטמוספריים קצוב והם מתחילים לחלוף מן העולם. כך עושה כעת סוזוקי, שמחדשת את הקרוסאובר שלה ומתקינה בקרבו מנועי טורבו צנומי נפח וחסכוניים במיוחד.
וזה בעצם השינוי הגדול ביותר שעובר סוזוקי קרוסאובר במסגרת מתיחת הפנים לקראת שנת 2017. הוצאת מנוע ה-1.6 ליטר הוותיק לגמלאות והחלפתו ביחידות בנפח 1.0 ו-1.4 ליטר מוגדשות טורבו.
המנוע הקטן מפיק 112 כ"ס והוא משודך לתיבת הילוכים ידנית עם חמישה הילוכים או אוטומטית חדשה עם שישה הילוכים ולמערכת הנעה קדמית. המנוע הגדול מפיק 140 כ"ס, ומשודך לאותה תיבת הילוכים אוטומטית או ידנית עם שישה הילוכים ולמערכת הנעה כפולה. בנוסף, כמו בדגם הנוכחי, יוצעו מנועי דיזל שככל הנראה לא יעשו עליה.
הדבר הראשון שאנחנו פוגשים במתיחת הפנים של סוזוקי קרוסאובר הוא החזית החדשה והבולטת יותר. הפנסים עוצבו מחדש עם תאורת לד ליום ואופציה לתאורת לד ראשית, הגריל הובלט עם מסגרת כרום עבה ופסים אנכיים ומכסה המנוע הוגבה והפך קרבי יותר.
בעזרת שינוי הפגושים, מקבל הקרוסאובר גם תוספת מבורכת ומפתיעה של 1.5 ס"מ למרווח הגחון, מה שבוודאי יביא את המראה שלו קרוב יותר לג'יפונים ורחוק יותר מהמקום בו הוא נמצא כעת, כמשפחתית מעט מוגבהת.
בפנים השינויים מינוריים במיוחד, עיקרם מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך 7 אינץ' וקישוריות אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, ועפ"י סוזוקי גם איכות חומרים משופרת. שני שינויים משמעותיים ביותר לא נראים בתמונות והם הוספתן של בקרת שיוט אדפטיבית ובלימת חירום אוטונומית לרשימת האבזור.
מחברת מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי לישראל, נמסר כי הקרוסאובר מתוכנן להגיע סביב הרבעון השני של 2017, וטרם ידוע אם אכן יגיע עם מנועי הטורבו או שמא נקבל מלאי של המנועים הוותיקים.
לדגמי סוזוקי בישראל -
סוזוקי
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות