אחרי גרסאות ה-Badlands שמתחרות בג'יפ רנגלר "רוביקון" וגרסאות ה-Wildtrak בסגנון מרוצי הבאחה, מציגה פורד את ראש שרשרת המזון – הברונקו ראפטור, גרסת שטח-ביצועים משודרגת לעילא. מדלק מוטורס, יבואנית פורד בישראל, נמסר כי פורד ברונקו ראפטור יגיע לישראל, אך בשלב זה לא ברור מתי.
פורד ברונקו ראפטור מתהדר בשילוב יכולות - מנהיגת מדבר מהירה וטיפוסי דיונות, לצד זחילת סלעים איטית. בדומה ל-F-150 ראפטור, גם הברונקו הקשוח תוכנן על-ידי חטיבת Ford Performance בהשראת סדרת מרוצי השטח האמריקאית Ultra4. בהתאם, העיצוב זוכה למאפיינים אגרסיביים יותר כגון חזית מושחרת עם כיתוב "פורד" ענק, זאת לצד שיפורים לטובת עבירות שטח גבוה עוד יותר.
צפייה בתוכן הטורף: פורד ברונקו ראפטור נחשף
יחידת הנעה
פורד ברונקו ראפטור מצויד במנוע V6 מוגדש בנפח 3.0 ליטרים. ההספק עומד על קצת יותר מ-400 כ"ס, תוספת של 70 כ"ס לעומת הגרסה הנמכרת בישראל. המנוע השרירי מצויד במערכת קירור משודרגת להתמודדות עם תנאי חום קיצוניים, עם לא פחות מ-12.4 ליטרים של נוזל קירור.
המנוע משודך לתיבה אוטומטית בעלת 10 הילוכים ובנוסף ישנה מערכת פליטה ספורטיבית עם וסת אקטיבי לטובת שיפור הצליל ושליטה ב-4 מצבים: שקט, רגיל, ספורט ובאחה.
לברונקו ראפטור בורר מצבי הנהיגה G.O.A.T (Goes Over Any Type of Terrain) המוכר מגרסאות הברונקו הרגילות, הכולל מצב "באחה" שכויל בהתאם ליכולות המשופרות כמו למשל סנכרון הטורבו לצמצום ההשהייה והעצמת חווית הביצועים. בנוסף ישנו גם מצב גרירה התואם את יכולת הגרירה המשופרת המגיעה עד לכ-2,040 ק"ג.
שטח
רשימת שדרוגי השטח ארוכה מאוד וכוללת פריטים כגון צמיגי 37" העוטפים חישוקי 17" עם נעילות נגד החלקת הצמיג מהג'אנט, דיפרנציאלים משודרגים – "דנה" 50 (לעומת 44 ב"בדלנדס") צף למחצה מאחור וסרן "דנה" 44 מלפנים, דריישפט משודרג לטובת התמודדות טובה יותר עם מומנט גבוה, תיבת העברה עם יחס העברה נמוך של 3.06:1 בדומה לגרסת ה-Badlands ועד 67.7:1 לטובת זחילת סלעים למשל.
גם מהלכי המתלה ארוכים יותר – 33 ס"מ מלפנים ו-35.5 ס"מ מאחור, כשאת בולמי "בילשטיין" המצויינים מחליפים בולמי FOX משודרגים עם חיישני גובה בארבעת פינות הרכב המנטרים את מצב השטח ומתאימים את מצב המתלים.
מרווח הגחון עומד על כ-33.3 ס"מ, זווית הגישה עומדת על 47.2 מעלות, זווית הנטישה עומדת על 40.5 מעלות וזווית הבטן עומדת על 30.8 מעלות. יכולת מעבר המים מגיעה ל-94 ס"מ ובנוסף ישנם מיגוני שטח משודרגים. כמו כן קשיחות המבנה גבוהה ב-50% לעומת הברונקו 4 דלתות הסטנדרטי, בזכות מוט מגשר בקורה B וחיזוקים בקורה C. הראפטור גם רחב בכ-25 ס"מ מגרסת הכניסה של הברונקו, זאת לטובת שיפור האחיזה בפניות מהירות בתנאי שטח מגוונים.