אם יש משהו שאמריקאים בכלל - וטקסנים בפרט - אוהבים, זה את הטנדרים שלהם. אחרי כמובן רודאו, מכנסי ג'ינס ובירה. לא פלא אם כך, ששתי יצרניות הטנדרים המובילות בארצו של הדוד סם בחרו להשיק את החידושים שלהן ביריד השנתי של מדינת טקסס. פורד משיקה את הדור החדש של ה-F350 Super Duty בעוד שברולט מסתפקת בעדכון קליל לסילברדו שלה.
שברולט סילברדושברולט סילברדו מקבל פנים חדשות, שהולכות באותו כיוון שהוצג בעבר עם הקולורדו האחרון. הוא נפרד מהפנסים המפוצלים ומשאיר את הזוג התחתון לשמש כפנסי איתות בלבד ולתוך הזוג העליון התווספה תאורת יום מבוססת לד. שאר החרטום מקבל כמובן תוספת נדיבה של כרום (שגם עבורו לאותם טקסנים יש פינה חמה בלב) ובאופן כללי משדר חזות אגרסיבית יותר מבעבר. על מנת לבדל את רמות הגימור השונות - דבר חשוב לכל אותם אמריקאים שמשתמשים בטנדרים העצומים האלה כרכב היומיומי שלהם - העניקה שברולט טיפול מעט שונה לכל גרסה, בין היתר עם מינונים שונים של כרום. חלק מהגרסאות תקבלנה גם תאורת לד מלאה ולא רק פנסי תאורת יום.
שברולט סילברדו. מראה שונה בהתאם לגרסהיתר השינויים במתיחת הפנים של הסילברדו מתמקדים באבזור הנוחות והבטיחות. הדגם מקבל מערכת מולטימדיה משודרגת מסדרת MyLink עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' שתתמוך גם באנדרואיד אוטו של גוגל ו-CarPlay של אפל לטובת סנכרון טוב יותר בין הטלפון לרכב. מדרגות הצד של הסילברדו המחודש מציגות גם הן חידוש מעניין, הן זזות פנימה והחוצה (חשמלית כמובן) על מנת להקל על הכניסה והיציאה מהרכב מבלי לגרוע מביצועי השטח שלו, אך בגרסת High Country הבכירה הן מוסיפות פירואט חשמלי נוסף ויכולות גם לנוע אחורה לטובת גישה נוחה יותר לארגז המטען.
שברולט סילברדו. גם הפינוקים השתדרגואבזור הבטיחות של השברולט סילברדו החדש קיבל תוספת של התראה על אי שמירת מרחק, תיקון סטיה מנתיב ומעבר אוטומטי בין אורות גבוהים לנמוכים.
שברולט סילברדו החדש ממשיך לעשות שימוש במנועי האקוטק של ג'נרל מוטורס. בעוד בישראל הוא משווק עם המנוע הישן בנפח 6.6 ליטר, בצפון אמריקה עבר הסילברדו לשימוש במנועי 4.3 ליטר, 5.3 ליטר ו-6.2 ליטר טורבו דיזל בהספקים של 285 כ"ס, 355 כ"ס ו-420 כ"ס בהתאמה.
שברולט סילברדו. המנועים נותרו ללא שינוי
לדגמי שברולט בישראל - שברולטפורד F350 Super Dutyבניגוד לשברולט שהסתפקו במתיחת פנים עדינה יחסית, פורד חושפת דור חדש לחלוטין של הכוכב שלה, ה-F350 Super Duty שממשיך לקטוף את תואר הרכב (מכל הקטגוריות) הנמכר ביותר בארצות הברית מזה קרוב ל-20 שנה ברציפות. הדגם החדש מוצג כעת כדגם 2017, משמע הוא יחל להימכר לקראת סוף השנה הבאה.
פורד F350 Super Duty. הנמכר ביותר מזה כמעט שני עשוריםפורד F350 החדש מתבסס כולו על פלטפורמה חדשה המורכבת מ-95% סגסוגות פלדה חזקות במיוחד שמעניקות לו קשיחות מרכב גבוהה עד פי 24 מזו של שלדת הדגם היוצא. לא רק השלדה קשוחה יותר, אלא גם המרכב, פורד מספרת כי זוהי הפעם הראשונה בה היא משתמשת באלומיניום קשיח במיוחד, כזה שמסוגל לספוג הרבה יותר מכות והתעללות מבלי להראות סימנים לכך, וכמובן - אחד היתרונות המולדים של אלומיניום - להיות חסין לחלודה. התוצאה של השימוש הנרחב באלומיניום, היא הפתחה של המשקל הכולל בעד כ-160 ק"ג.
פורד F350 Super Duty. עושה שימוש נרחב באלומיניוםהפורד F350 החדש מקבל, כיאה לשנת 2015 (או ליתר דיוק 2016), לא מעט צעצועים משוכללים שיהפכו את חייו של החוואי מאחורי ההגה לפשוטים וקלים הרבה יותר. כך למשל התקינה פורד מצלמת רוורס, אך לא במקום השגרתי שלה, אלא בראש הקבינה, כך שהיא מביטה לתוך הארגז ומקלה על חיבור לנגררי "צוואר אווז" המתחברים לתוך הארגז עצמו ולא לוו הגרירה האחורי. זאת בנוסף לשש מצלמות נוספות שמעניקות בין היתר "מבט על" על הרכב כדי להקל על תמרונים צפופים. בנוסף, יש כאן גם תאורת לד מלאה, כולל תאורת שלוליות במראות הצד, התראה על עצמים בשטח המת שמותאמת גם לגרירה ולוקחת בחשבון את אורך הנגרר, התראה על סטיה מנתיב, הגה עם תגבור משתנה, בקרת שיוט אדפטיבית וכמובן מערכת המולטימדיה Sync 3 מבית פורד עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' ושפע סוגי קישוריות.
פורד F350 Super Duty. תא נוסעים כיאה לשנת 2015היצע המנועים נותר ללא שינוי. הוא מורכב ממנוע V8 בנזין בנפח 6.2 ליטר שמקבל תיבת שישה הילוכים אוטומטית משופרת, מנוע V10 בנפח 6.8 ליטר, גם הוא בנזין, ובראש ההיצע ישב מנוע V8 טורבו דיזל בנפח 6.7 ליטר. בשלב זה פורד איננה מספקת נתונים טכניים אודות המנועים, אך בזכות השלת המשקל הגדולה, אפשר להניח דיי בבטחון שנראה שיפור רוחבי של צריכת דלק וביצועים.
לדגמי פורד בישראל -
פורד
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות