במרוצת השנים הפכה סובארו אימפרזה STI לאגדה. הזכיות במרוצי הראלי בשנות התשעים, תחת ידיהם של קולין מקריי, קרלוס סיינז ופטר סולברג, הקנו ל-STI מעמד אייקוני והפכו אותה לפוסטר מבוקש במיוחד בחדרי הילדים של ילידי שנות השמונים. ה-STI הכחולה, לצידה של מיצובישי איוו האדומה, אסתי ואווה, כיכבו באינספור מבחני דרכים השוואתיים רוויי אקשן וצמיגים שרופים. עכשיו ה-STI חוזרת לישראל.
הדור החדש של סובארו אימפרזה STI משווק תחת השם WRX STI, במטרה ליצור בידול מהאימפרזה העממית. אך לאחר שהשם השתנה, נמחק כל זכר לקרבה בין השתיים: ה-STI נראית שונה מהאימפרזה הפשוטה כמעט מכל זווית, וכמובן - המנוע עושה את ההבדל הגדול.
סובארו STI מצוידת במנוע בוקסר בנפח 2.5 ליטר, מוגדש טורבו כמובן, שמספק 300 כוחות סוס ב-6,000 סל"ד ומומנט של 41.5 קג"מ ב-4,000 סל"ד. כניסת הטורבו המאוחרת, כמו בדורות הקודמים של ה-STI, לא ממש מסייעת לשיפור צריכת הדלק בתנאי נהיגה שפויים: נתוני היצרן מדברים על צריכה משולבת של 9.6 ק"מ לליטר, וזה לפני שלוחצים על הגז.
ה-STI, כמובן, מורידה את הכוח לגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה עם דיפרנציאל מרכזי הנשלט על ידי הנהג. תיבת ההילוכים היא ידנית בלבד, הביצועים מעולים עם 5.2 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, והמהירות המירבית עומדת על 255 קמ"ש. כדי לעצור את כל זה מצוידת ה-STI בבלמי ברמבו מאווררים, עם 4 בוכנות בבלמים הקדמיים.
רשימת האבזור עשירה למדי, והיא כוללת בין היתר פנסי LED בחזית, חישוקים קלים בקוטר 18 אינץ', ריפודי בד בשילוב עור, כניסה והנעה ללא מפתח, מראות עם קיפול חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע עם חיבורי AUX ו-USB, דיבורית בלוטות', בקרת שיוט ומחשב דרך עם שעון גדישה. גרסת הפרימיום המאובזרת עולה 20,000 שקלים נוספים, והיא כולל בנוסף גם גג שמש חשמלי, מושבי עור, כוונון חשמלי למושב הנהג וספוילר אחורי עצום.
אורי להב, מנכ"ל קבוצת סמל"ת, אמר כי הצפי הוא למכירות של 10-15 רכבים עד סוף השנה - כאשר 8 מתוכם כבר נמצאים במלאי. לקראת סוף השנה ייתכן ותצטרף להיצע גם גרסת ה-WRX, עם הספק של 268 כ"ס בלבד - אך כרגע אין לה תקינה אירופאית.
לדגמי סובארו בישראל -
סובארו פורסם לראשונה ב- 09.06.14
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות