דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הכי גדול וחזק של מאזדה, עם פחות כוח והוזלה של 20 אחוז

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מאזדה CX-90, גם לשמונה נוסעים
  • נוספה גרסה עם מנוע מופחת הספק
  • המחיר: 320 אלף שקלים, 65 אלף פחות מבעבר

יבואנית מאזדה מרחיבה את היצע גרסאות, רמות הגימור וכמות המושבים של CX-90 - רכב הפנאי הגדול והיקר ביותר שלה, וראשון להציע שמונה מקומות ישיבה. נזכיר כי עד עתה שווק הדגם עם מנוע אחד, בשתי רמות גימור ובסידור של שבעה מושבים. כעת מצטרפת גרסה מוחלשת הספק של אותו מנוע, נוספו עוד שתי רמות גימור והרכב מוצע גם עם שמונה מקומות ישיבה בסידור של 2-3-3.

CX-90 מבוסס על פלטפורמת הנעה אחורית חדשה שפיתחה מאזדה ובחרטומו מנוע טורבו-בנזין עם שישה צילינדרים בנפח 3.3 ליטר, לצד מערכת היברידית קלה. עד עתה שווק הדגם בגרסת 345 כ"ס, אך כעת הוא מוצע בישראל גם בגרסה מוחלשת הספק של אותו מנוע עם 284 כ"ס. אין שינוי בתיבת שמונה הילוכים האוטומטית עם מערכת מצמדים במקום ממיר מומנט (בדומה למקובל בדגמי מרצדס AMG), וגם לא בשאר מכלולי הנהיגה.

בשתי הגרסאות ההנעה כפולה כשההבדל הוא רק בנתון התאוצה: 6.9 שניות לעומת 7.6 שניות, כשהמהירות המרבית זהה (196 קמ"ש) וכך גם צריכת הדלק הרשמית (10.6 ק"מ לליטר).

 עם מנוע ה-284 כ"ס יוצע הרכב הגדול רק עם שמונה מקומות ישיבה וברמת גימור אחת חדשה ('טורינג'), המחסירה מספר פריטים ביחס לרמת 'אקסקלוסיב' שהיתה גרסת הכניסה לדגם לפני כן. בין הפריטים החסרים: מערכת שמע של Bose, כיוון חשמלי להגה, אוורור וזיכרונות למושב הנהג ולנוסע, חישוקים ("19 לעומת "21) ועוד. מה כן יש? מסך מולטימדיה בגודל "12.3 עם ממשקי אנדרואידאוטו ואפל-קארפליי אלחוטי, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, בקרת אקלים עם שלושה אזורי אקלים ועוד.

נוספה רמת גימור חדשה בשם 'פריפרד', המגדילה את החישוקים ל-"21 ומוסיפה חלון גג פנורמי, ריפודי עור, חימום מושבים קדמיים וילונות נגללים בשורה השניה ועוד. רמת גימור זו תוצע רק עם המנוע החזק ובסידור של שבעה או שמונה מושבים. אין שינויים בשתי רמות הגימור הגבוהות, 'אקסקלוסיב' ו'סיגניצ'ר'.

שינויים אלה מאפשרים למאזדה להציע את הדגם במחיר מופחת משמעותית כשמחיר גרסת ה-284 כ"ס עם שמונה מושבים עומד על 320 אלף שקלים, כשגרסת 345 כ"ס ברמת הגימור החדשה תעלה 355 אלף שקלים עם שמונה מושבים, 360 אלף שקל עם שבעה מושבים. אין שינוי במחירי רמות הגימור הגבוהות שנותרו על 385 ו-400 אלף שקלים.

 מה אנחנו חושבים: מאזדה מכוונת גבוהה עם CX-90, גבוה מאוד, כחלק מרצונה להשתלב בעולמות הסאב-פרימיום הרווחיים יותר. אחרי הכל, מעט מכוניות נוסעים ממוצא יפני מצאו עצמן באזורי ה-400 אלף שקלים והצליחו בכל זאת.

אבל הרחבת היצע הגרסאות ובעקבותיה תג המחיר המופחת, עשויים לסייע להביא לשורותיה את אותם לקוחות שקודם מצאו את מבוקשם כלי רכב גדולים ממותגים אחרים. אין סיבה שלא.

למאמר זה התפרסמו 19 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה