השם פיקאסו מלווה את סיטרואן עוד מתקופת הקסארה, אי שם בשנת 1999. אז היא זכתה לתצורת מיניוואן 5 מקומות ולכינוי פיקאסו יחד עם סמל הדומה לחתימת האמן המפורסם (תחילה משפחת פיקאסו תבעה את סיטרואן על השימוש בשם, אך לבסוף הם הגיעו לפשרה). כשהוחלפה הקסארה ב-C4 זכתה גם המשפחתית החדשה לגרסאות פיקאסו. בתחילת הדרך שווקה בישראל גרסת 7 המקומות - גרנד פיקאסו - וזכתה להצלחה, בעיקר בשוק הליסינג. בדור השני של ה-C4 משווקת הפיקאסו בתצורה של 5 או 7 מקומות ישיבה.
כעת סיטרואן מעדכנת את הפיקאסו, וזונחת את השם פיקאסו לטובת הכינוי ספייסטורר - SpaceTourer. השימוש בשם הזה אינו חדש בסיטרואן והוא הופיע לראשונה כבר בשנת 2016 ככינוי לגרסת הנוסעים של סיטרואן ג'מפי החדשה. השימוש במילה "טורר" - Tourer נפוץ באירופה לסימול רכבי סטיישן, ואם ניזכר בדגם התצוגה של C4 פיקאסו בדור השני, שמו היה TechnoSpace, אז אפשר להבין למה סיטרואן בחרה בשם החדש.
נוסף לשם הדגם החדש, סיטרואן מחדשת את המיניוואן שלה גם במנוע דיזל חדש בנפח 2.0 ליטר המספק כעת 160 כ"ס (150 כ"ס בגרסתו הקודמת) ומשודך לתיבת אוטומטית בעלת 8 הילוכים. תיבת ההילוכים החדשה גם היא מתוצרת "איסין" היפנית המייצרת את תיבות ההילוכים בעלות 6 הילוכים הקיימות בקו הדגמים הנוכחי של פיג'ו-סיטרואן. תיבת 8 ההילוכים הוצגה בשנה שעברה בעת חשיפת מתיחת הפנים לדור השני לפיג'ו 308 ומשודכת ב-308 לגרסת GT דיזל בעלת 180 כ"ס. סיטרואן מציינים כי המנוע החדש בשידוך לתיבה החדשה מפחית עד 7% בתצרוכת הדלק.
בישראל סיטרואן C4 גרנד פיקאסו וסיטרואן פיקאסו משווקות עם שלוש יחידות הנעה. טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר בעלת 165 כ"ס, טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר בעלת 150 כ"ס וטורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר בעלת 120 כ"ס - בעיקר לשוק המוניות. כל יחידות ההנעה משודכות לתיבה אוטומטית בעלת 6 הילוכים.
מקבוצת לובינסקי, יבואנית סיטרואן בישראל, נמסר כי בשלב זה ייבוא הדגם המעודכן נמצא בבירור מול היצרן.
לדגמי סיטרואן בישראל – סיטרואן
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות