בקצרה:
- הסינים חושפים מיניוואן ענק מבית וולוו
- יתבסס באופן מלא על זיקר 009
- עדיין לא ברור אם יגיע גם לישראל
לכל המשפחה: משרד התעשיה הסיני הקדים שוב את יצרני הרכב, הפעם עם פרסום של תמונות ופרטים ראשונים על וולוו EM90 - מיניוואן ענק שחולק פלטפורמה עם זיקר 009, גם הוא מבית קונצרן ג'ילי.
החשיפה הרשמית צפויה להתקיים ב-12 לנובמבר ובאותו תאריך גם יפתחו ההזמנות לקהל הלקוחות הסיני, כאשר השיווק באירופה (ואולי גם אצלנו) צפוי להיפתח רק במועד מאוחר יותר.
ה-EM90 יתבסס על פלטפורמת ה-SEA של ג'ילי, אותה אחת שמשרתת גם את זיקר 001 ו-009 וכן את פולסטאר 4. המימדים העצומים כמעט זהים לאלו של הזיקר 009, עם אורך של 521 ס"מ, רוחב של 202 ס"מ, גובה של 186 ס"מ ובסיס גלגלים סופר-נדיב של 320.5 ס"מ. בשלב זה הוא מציע מקום לשישה נוסעים בלבד, שצפויים לזכות במרחב פנים נדיב.
מה עוד צריך לדעת: על פי מסמכי התקינה שפורסמו בסין, ה-EM30 יצויד במנוע אחורי בודד עם הספק של 272 כ"ס, ויגיע למהירות מרבית של 180 קמ"ש. נתוני תאוצה טרם פורסמו וכך גם בנוגע לקיבולת הסוללה, אך זו תהיה מייצור משותף של ג'ילי ו-CATL.
נציין כי לזיקר 009 ישנם שני מארזי סוללות, בקיבולת של 116 קוט"ש עם טווח של 702 ק"מ או בקיבולת של 140 קוט"ש עם טווח של 822 ק"מ. מתרשמים מאוד מהטווח? רגע. הנתון הרשמי הוא על-פי תקן המדידה הסיני, וצפוי לרדת ל-520 עד 620 ק"מ בתקן מדידה המערבי.
גם המראה החיצוני דומה מאוד לזה של המיניוואן מבית זיקר, עם צללית רבועה ודלתות הזזה גדולות, חישוקי "19 או "20, חזית אנכית וקורה קדמית מפוצלת לטובת שיפור שדה הראיה.
ההבדל העיקרי בין השניים נמצא בסבכה הקדמית ללא משטחי כרום בוולוו, וביחידות תאורה שמקבלות כצפוי את מוטיב "הפטיש של ת'ור". צילומי פנים טרם פורסמו, אך סביר להניח שבתא הנוסעים תציג וולוו בידול משמעותי יותר מהאח הסיני.
מה אנחנו חושבים: אחרי שהחשמל החזיר לחיינו את דגמי הסדאן, כעת גם המיניוואנים הגדולים עושים קאמבק - בעיקר בתחום היוקרה, אבל לא רק. ואחרי המיניוואנים הסיניים של זיקר, וויה, דנזה ומקסוס, הגיעו לעולם גם דגמים מתחרים מבית טויוטה, לקסוס וכעת גם וולוו.
בקרוב תצטרף לרשימה גם ניסאן, שבימים האחרונים חשפה קונספט מסקרן למיניוואן חשמלי, ועל פי דיווחים בעולם - אפילו אלפא רומיאו עושה צעדים לקראת מוביל נוסעים משלה. אנחנו בעד, אבל גם מזכירים כי משפחות גדולות יעדיפו לרוב כלי רכב צנועים יותר, בעיקר בכל הנוגע לתג המחיר.