המס על רכב היברידי היה אמור לעלות בינואר מ-30% ל-45%, אך שר האוצר חתם היום על הארכה של שנה למיסוי הנוכחי
מאת: נועם ריין
עודכן 10.03.24 00:00
ישראל היא אחת מהמדינות הידידותיות ביותר בעולם למכוניות היברידיות, כפי שמשתקף ממדיניות המיסוי של הממשלה. על פי התקנות הקיימות, על מכונית היבירידית משולם מס קניה של 30% בלבד, על מכונית "פלאג-אין" הנעזרת בטעינה מהשקע משולם מס של 20%, ואילו רכב חשמלי נדרש לתשלום מס בגובה 8% בלבד.
הונדה אינסייט. גם היא נהנית מהארכת ההטבה / צילומים: יצרניות
עם תחילת 2014 היתה אמורה להסתיים הטבת המס, שהיה צריך לעלות ל-45%. שבוע לפני תחילת השנה החדשה נמנע השינוי כאשר שר האוצר יאיר לפיד חתם היום (23.12.13) על צו המאריך בשנה נוספת את תוקף הטבות המס.
בשנת 2013 נמכרו עד כה בישראל כ-6,400 רכבים בעלי הנעה היברידית - בעיקר על ידי טויוטה והונדה, ששולטות כמעט בכל השוק של הרכבים ההיברידיים. יש לציין כי הטבת המס ניתנת לרכבים היברידיים בקבוצת הזיהום השניה בלבד, מה שמונע הטבות לרכבי יוקרה היברידיים כמו לקסוס RX ומרצדס S קלאס.
פורסם לראשונה ב- 23.12.13
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות