דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הפתעה: חשמליות מתקלקלות יותר, היברידיות-נטענות עוד יותר

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מספר החלקים הנעים בחשמליות נמוך משמעותית ממכוניות בנזין
  • בכל זאת, מסתבר שרמת האמינות שלהן אינה גבוהה יותר
  • הגרועות ביותר מבחינה זו: מכוניו היברידיות-נטענות

הכנסו לאולם תצוגה של מותג מכוניות חשמליות, החליפו מספר מילים עם סוכן המכירות הזריז שיגיע כדי לשאול אם אפשר לעזור. אם תסבירו לו שאתם חושקים בחשמלית אבל חוששים מהלא נודע, טובים הסיכויים שתקבלו הסבר מפורט על יתרונות הדגם החשמלי על זה של בנזין בכל הנוגע לעלויות. "אין מה לטפל ברכב חשמלי, כי אין מנוע ואין גיר, רכיבים יקרים לתיקון וטיפול. העלויות ברכב חשמלי זניחות.

וזה נכון, חלקית. ברכב חשמלי יש משמעותית פחות חלקים נעים וכאלה העשויים להתקלקל ולעלות כסף רב בתיקון. ועלות הטיפולים אכן אמורה להיות נמוכה משמעותית, גם אם לא תמיד. אבל מה שלא יספרו לכם - אמינות הרכב החשמלי נמוכה משמעותית מזו של רכב בנזין או דיזל. כך לפחות גורס סקר מקיף שערך הקונסיומר ריפורט רב ההשפעה בארה"ב.

לפי הקונסיומר, למכונית חשמלית יש בממוצע 79% יותר בעיות שמוגדרות תחת סעיף "אמינות" ממכונית בנזין או דיזל. נתון מדהים וללא ספק מהמפתיעים שהוצגו על ידי המגזין. אבל זה הופך אפילו לגרוע יותר כאשר בודקים את רמת האמינות של מכוניות היברידיות-נטענות - עם מנוע בנזין או דיזל ותוספת של מנוע או מנועים חשמליים אותם ניתן לטעון מרשת החשמל. במקרה של האחרונות מדובר ב-146% יותר בעיות אמינות ממכוניות עם מנוע בעירה פנימית.

רק מכוניות היברידיות "רגילות" (לא נטענות) עם מנוע חשמלי צנוע, הציגו תוצאות טובות עם 26% פחות בעיות ממכוניו רגילות.

הממצאים

כבר סיפרנו כי היברידיות רגילות התגלו ככוכבות סקר האמינות, עם הצלחה גדולה במיוחד של דגמי לקסוס - UX ו-NX - וטויוטה קאמרי, היילנדר וראב4. כולם כאמור היברידיים.

לעומת זאת, בקרב ההיברידיות-הנטענות נרשמה אכזבה גדולה, כאשר חלק מהדגמים פחות אמינים אפילו ממקביליהם הרגילים. כך במקרה של אודי Q5 וקרייזלר פסיפיקה. האחרונה אגב זכתה בתואר המפוקפק - הדגם הפחות אמין מכולם בסקר. אבל היו בהן גם בולטות לטובה כמו טויוטה ראב4 וקיה ספורטאז'.

ומה עם החשמליות אתם שואלים? לא טוב במיוחד מבחינת אמינות. הטנדר החשמלי של פורד והמוסטנג מאך-E, כמו גם ג'נסיס GV60, יונדאי איוניק 5, קיה נירו ו-EV6, סובארו סולטרה, טויוטה bZ4X, פולקסווגן ID.4, כולן לא ממש הרשימו, בלשון המעטה.

איך מתבצע הסקר

כמו בכל שנה, גם ב-2023 ביקשו אנשי מגזין הצרכנות ממאות אלפי בעלי מכוניות לדווח על תקלות אותן חוו ב-12 החודשים האחרונים. 330 אלף בעלי מכוניות שונות השתתפו בסקר, כולן מהשנים 2000 עד 2023.

התקלות עליהן דיווחו נחלקו ל-20 תחומים עיקריים, החל בבעיות קלות דוגמת בלמים חורקים ודיפון פגוע, ועד בעיות משמעותיות ויקרות הרבה יותר מחוץ לאחריות בתחום המנוע ותיבת ההילוכים למשל.

השנה הושם דגש על רכב מחושמל ולכן נוספו שלושה תחומי ביקורת - מנוע חשמלי, סוללה וטעינה. בארגון מדרגים את התקלות של כל דגם בהתאם למידת חומרתן והשפעתן, וכך מתגבש ציון אמינות סופי בין 1 ל-100.

במכוניות עם מנוע בעירה פנימית נבדקו 17 תחומי בעיה אפשרית, במכונית חשמלית אלה רק 12 (בין היתר עקב חסרון תיבת הילוכים ומכלולי מנוע מורכבים), ברכב היברידי יש 19 תחומים (17 כברכב עם מנוע בעירה פנימית, מנוע חשמלי וסוללה) וברכב היברידי-נטען יש 20 תחומים - תוספת של בעיות טעינה.

10 המותגים האמינים ביותר (בסדר יורד)

  1.  לקסוס
  2. טויוטה
  3. מיני
  4. אקורה
  5. הונדה
  6. סובארו
  7. מאזדה
  8. פורשה
  9. ב.מ.וו
  10. קיה

10 המותגים הפחות אמינים (בסדר עולה)

  1. קרייזלר
  2. מרצדס
  3. ריביאן
  4. פולקסווגן
  5. ג'יפ
  6. וולוו
  7. ג'י.מ.סי
  8. לינקולן
  9. פורד
  10. דודג'

למאמר זה התפרסמו 63 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה