בקצרה:
- המנוע החשמלי יעבוד עצמאית וללא תלות במנוע "הרגיל"
- סוללות יתפסו את מקום הגלגל החלופי עם טווח של עד 100 ק"מ
- קיט מוגמר יצא לשוק ברבעון השלישי של 2024
אלכסנדר בארטון (Burton), סטודנט אוסטרלי, פיתח מנוע חשמלי שיכול להפוך כעל רכב בנזין או דיזל "רגיל", לרכב היברידי שיכול לנסוע על חשמל בלבד לטווח משמעותי. המוצר שנקרא RMIT (ר"ת: Rapid Electric Vehicle Retrofits) עדיין בפיתוח, כשהמטרה היא להציע אותו לצרכן במחיר שנע בין 5,000 ל-10,000 דולר אוסטרלי (12,500-25,000 שקל).
כרגע בארטון מבצע את הניסוי על הטויוטה קורולה 2001 הפרטית שלו ומעריך שקיט מוגמר יצא לשוק ברבעון השלישי של 2024.
הרעיון לא פחות ממהפכני וכולל התקנת מנוע חשמלי שמייצר 68 כ"ס (50 קילוואט) בין הגלגל למערכת הבלימה, כך שהכוח יניע ישירות עם מינימום של הפסדים בדרך. כיוון שיש הפרדה מוחלטת בין המנוע החשמלי למנוע "הרגיל" ולמערכת הבלימה, ההתקנה מאוד פשוטה ולפי הערכות, תסתיים תוך 10 דקות בלבד.
אפשר יהיה להרחיב את החיבור החשמלי כדי לספק אנרגיה גם לצרכנים נוספים כמו מערכת ההיגוי, מיזוג-חימום ומערכת המדיה, והתקנה שכזו תארך יותר זמן, ועדיין פחות מיום עבודה.
בארטון מודה שעדיין לא פתר את הדרך בה יועברו הפקודות מדוושת התאוצה למנועים החשמליים, ומעריך שיידרש חיבור חשמלי כלשהו למחשב ניהול המנוע. אבל ברגע שימצא הפתרון, החיבור יאפשר גם תאוצה וגם בלימה רגנרטיבית.
לפי התכנית, הקיט כולו שכולל את מחשב ניהול המנועים החשמליים ואת הסוללות, יתפוס את מקומו של הגלגל החילופי. סוללה של 5 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של 35 ק"מ, אך אזור הגלגל החלופי יכול לאכלס סוללה של עד 15 קוט"ש שתספק טווח נסיעה של עד 100 ק"מ.
מה אנחנו חושבים: הרעיון מקסים, נשמע פשוט ותיאורטית יכול להפוך כל משפחתית סטנדרטית לחסכונית משמעותית בדלק. נזכיר רק כי קיט מוגמר שכזה חייב להיות מהימן, פונקציונלי, ובעיקר בטוח לשימוש. גם יתכן ותוספת כוח תחייב שימוש ברכיבים אחרים כמו ציריות מחוזקות ובלמים נשכניים יותר, ואף מילה על חוקיות ותקינה. כאמור, רעיון מקסים.
פורסם לראשונה ב- 09.11.23
למאמר זה התפרסמו 23 תגובות