התכניות להשקת פיאט 600 אינן ממש חדשות, שכן הוא צפוי היה להגיע ובעבר אף נקבע מועד משוער להשקתו - החודש. אלא שבינתיים חשיפתו הרשמית נדחתה למחצית השנייה של השנה. מידע רשמי מטעם פיאט עוד אין, אבל לפי דיווחים בתקשורת האירופית, בין ה-600 ל-500e הקטנה לא יהיה שום קשר מכני, למרות שהן מאותו הבית ולמרות שהמראה יבהיר כי מדובר בבנות אותה משפחה.
ה-600 צפויה להשען על פלטפורמת STLA הקטנה, המשרתת כיום את ג'יפ אוונג'ר ומבוססת למעשה על פלטפורמת CMP הותיקה שמשרתת דגמים כמו פיג'ו 208, סיטרואן C3 ואופל קורסה הקטנות, בנות משפחת סטלנטיס. לכן יש להניח כי ה-600 תשווק עם מגוון אפשרויות הנעה, לרבות מנועי בעירה פנימית, היברידיים וכמובן חשמליים.
מדוע בכלל בנזין? בעיקר עבור שווקים בהם הטמעת תשתית החשמל איטית יחסית, למשל איטליה שהייתה ב-2022 המדינה האירופית היחידה בה נרשמה ירידה ברכישת מכוניות חשמליות. אך לא רק. גם במדינות מזרח אירופה, יוון, קפריסין וטורקיה, צפוי ביקוש ער למכוניות קטנות וזולות עם מנועי בעירה פנימית. עם זאת, המיקוד יהיה בשיווק הגרסה החשמלית שתצויד בסוללה של BYD (מיצרניות הסוללות הגדולות בעולם) מסוג LFP, זהה לזו ששימשה לפני כשנתיים את טסלה מודל 3.
לפי התכניות שהודלפו לכלי תקשורת, עוד השנה צפוי להיחשף דגם חדש נוסף בשם טופולינו, אף הוא שם היסטורי שהוצמד במקור לדור הראשון של פיאט 500 (מ-1936). הטופולינו תהיה בקטגוריית קוודראוסייקל (L7e) האירופית, שמאפשרת במדינות שונות לנהוג גם ללא רישיון. היא מוגבלת להספק מנוע נמוך במיוחד ולמהירות של 45 קמ"ש ונושאת תג מחיר נמוך.
כמו כן יוצג בתחילת 2024 דור חדש לפנדה, אבל רק כחשמלית זולה ועירונית. שנה מאוחר יותר יוצג דור חדש למולטיפלה (נכון, עוד שם מהעבר). לא דומה לדגם המהפכני במקור, אבל כן מיקרוואן שיהיה הדגם הגדול ביותר של המותג. דגם נוסף - בלתי מזוהה עדיין - יוצג ב-2026. וב-2027 צפוי כבר דור חדש (שני) ל-500e.
פורסם לראשונה ב- 11.04.23
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות