בשיחה שערכנו במסגרת ההשקה עם סילבן שירו (Sylvain Chereau), מנהל המוצרים החשמליים בקונצרן PSA, קיבלנו הצצה אל התכניות העתידיות של פיג'ו-סיטרואן - שעשויות בהמשך להתבטא גם במוצרים של קבוצת FCA (פיאט-קרייזלר).
פלטפורמות חשמליות
בשלב זה, כאמור, היצע החשמליות המלאות של הקבוצה כולל רק דגמי סופר מיני או רכבי פנאי קטנים - ולא ראינו עדיין מכוניות משפחתיות או ג'יפונים קומפקטיים בעלי הנעה חשמלית מלאה. שירו ציין כי הדגמים שפותחו על בסיס פלטפורמת CMP, דגמי הסופר מיני והג'יפונים הקטנים, תוכננו מראש לשאת הנעה חשמלית ואילו פלטפורמת EMP2 של רכבי הפנאי הקומפקטיים והמשפחתיות (פיג'ו 308, 3008, C4 ספייסטורר ועוד) היא פלטפורמה מודולרית שמאפשרת בשלב זה הטמעת מערכי PHEV - ועשויה בעתיד להקל על תהליך הפיכת הדגמים לחשמליים.
עוד הוסיף שירו כי מאחר והפלטפורמה הזו גדולה יותר, ניתן לשכן בה סוללה גדולה יותר והמשמעות היא טווח נסיעה ששואף ל-400-450 ק"מ. תהליך הפיכת ה-3008 לחשמלית (וכן גם שאר הרכבים שחולקים עימה פלטפורמה) נמצא בשלבים מתקדמים. אגב, היצע החשמליות על בסיס הפלטפורמה הקטנה יתרחב גם הוא בקרוב, עם גרסה חשמלית מלאה לדור הבא של הקקטוס.
הבחירה בפלטפורמות מודולריות אפשרה לדברי שירו להמשיך ולייצר על-גבי אותה פלטפורמה רכבים מונעי בנזין ודיזל בזמן תכנון ופיתוח המכוניות החשמליות, כך שהפלטפורמה תמשיך להניב הכנסות שיסייעו בפיתוח. הבחירה של קבוצת רנו-ניסאן בפלפטורמה יעודית לרכב החשמלי היתה לדברי שירו החלטה ניהולית לא טובה - שמנעה מהדגמים החשמליים להתפתח במקביל לדגמים אחרים.
הדיזל יעלם
ומה באשר לדיזל? כמו וולוו וטויוטה, שהחליטו לאחרונה על הפסקת ייצור של דגמי דיזל, גם בפיג'ו-סיטרואן מתכוונים בעתיד לעצור את השיווק של דגמים לוגמי סולר. ההחמרה ההדרגתית של תקנות הזיהום והעלות הגוברת של פיתוח מסנני חלקיקים מתקדמים הופכים את מנועי הדיזל לבלתי משתלמים.
בקרוב: תא דלק
שירו מסביר שטכנולוגיית תא-דלק (מימן) היא אכן העתיד, אבל להערכתו היא לא תחליף את המכוניות החשמליות אלא תמשיך להתקיים במקביל. הטכנולוגיה בבסיסה היא חשמלית בשני המקרים, כאשר בהנעת תא-דלק מדובר בעצם על רכב חשמלי שמייצר את החשמל בעצמו. מצד שני שינוע, אחסון והקמת תחנות תדלוק במימן הוא עסק מורכב. בעקבות כך הנעת תא-דלק תגיע קודם כל לדגמים המסחריים, כך שמנהלי הציים יוכלו לדאוג לנושא המימן בצורה יעילה יותר במתחמים מסודרים. כבר בשנה הבאה קונצרן PSA צפוי להתחיל בניסויים למכוניות תא-דלק.
ספורטיביות חשמליות
מה יקרה למכוניות הספורטיביות במותג עם מורשת מירוצים כמו של פיג'ו? שירו מרגיע ומבטיח שבקרוב תוצג מחליפה ל-208 GTi, אך היא תהייה מחושמלת. המעבר להנעה חשמלית שומט את שילוש האותיות האייקוני ופיג'ו תציג רכבי ספורט תחת שם המותג Peugeot Engineered. בשנה הבאה תוצג הסנונית הראשונה, תחת השם 508 Peugeot Sport Engineered.
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות