דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

וולוו S60 החדשה הושקה בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

מאת עומר דוידי 

סוכני המכירות ביבואנית "מאיר" המתינו רבות להשקת וולוו S60 החדשה. למי שלא ממש מעודכן בשוק הפרימיום בארץ נספר כי בשנים האחרונות הציעו בארץ את הדור הקודם במחירים תחרותיים ביותר, ובזכות המחיר האטרקטיבי הצליחו למכור מספר מכובד של מכוניות (760 בשנת 2009 לבדה). ביבואנית מקווים שה-S60 החדשה תצליח לעמוד בנתוני המכירות של הדגם, זאת למרות שכבר לא מדובר במחירי חיסול.

בהשקת ה-S60 החדשה השמיעו נציגי וולוו את אותן הנעימות שנשמעות מהמותג השוודי כבר שנים ארוכות: "דינאמי יותר ובטוח יותר". גם לגבי המתחרות אין שינוי של ממש. בוולוו מכוונים שוב אל מיטב התוצרת הגרמנית כאמת המידה להשוואה. בין אם מבחינת הנאה מנהיגה, נוחות, בטיחות ובעיקר תמורה למחיר.

ה-S60 זוכה לפנים החדשות של וולוו, אלו שפגשנו כבר בוולוו XC60. העיצוב החדש מרשים בהחלט ונניח לתמונות לדבר בעד עצמן. רק נוסיף שהמכונית נראית קטנה ממידותיה האמיתיות ודינאמית ביותר (ויסלחו לי בוולוו שגנבתי להם את המילה). עיצוב הפנים מוצלח אף הוא, עם "הקונסולה הצפה" המפורסמת. השוודים טוענים שהמודל לעיצוב הוא עיצובו של ספא. לאחר מכן הם מוסיפים שאם מביטים היטב בתא הנוסעים אפשר למצוא איזכורים לספא אחר – מסלול המירוצים המפורסם בבלגיה.

  
וולוו S60 החדשה. צדודית נאה / צילומים: עומר דוידי

מסורתית, מכוניותה של החברה הסקנדינאבית נחשבות לבטוחות ביותר, אולם, התוכניות בוולוו יומרניות הרבה יותר. עד לשנת 2020, מצהירים בוולוו, הנוסעים ברכביה לא ייהרגו ולא ייפצעו קשה בתאונות דרכים (מחשבה יומרנית משהו בהתחשב בכך ששכניהם מאוסלו הצהירו עוד ב-93' שיום אחד יהיה כאן שלום אמיתי). בכדי להצליח לעמוד במטרה זו, מצוידת ה-S60 במערכות בטיחות רבות, פסיביות ואקטיביות. הבטיחות הפסיבית זכתה לשידרוגים אלו ואחרים אך עיקר הדגש בהשקה היה על הצד האקטיבי. בצד זה ניתן למצוא את ה-DSTC, בקרת היציבות הדינאמית של וולוו. בדגם זה היא מציעה אף בקרת מומנט שמתפקדת על תקן דיפרנציאל מוגבל החלקה מתקדם.

כסטנדרט ניתן למצוא גם את ה-City Safety, מערכת שתפקידה למנוע תאונות במהירויות נמוכות. בגרסאות המאובזרות יותר ניתן יהיה לקבל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת BLIS להתראה מעצמים ב"שטחים המתים", וגולת הכותרת - מערכת למניעת פגיעה בהולכי רגל. מנגנון מתוחכם זה נעזר בראדאר ומצלמה בכדי לאתר נפגעים אפשריים ולבלום את הרכב במהירויות הנמוכות מ-35 קמ"ש.

במסגרת ההשקה זכינו להתנסות במערכות ה-City ובמערכת למניעת פגיעה בהולכי רגל. המערכות מצליחות להוכיח עצמן במגרש האימונים הסטירילי ואכן בולמות את הרכב אל מול רכב או הולך רגל, כל עוד מדובר במהירויות הסובבות סביב ה-25 קמ"ש.המגרש הסטירילי לא מציע את מגוון ההסחות שיש בנסיעה עירונית, כך שמצד אחד אפשר לברך את וולוו על היוזמה ולהניח שהיא תרגיש יותר משמעותית בנסיעה "אמיתית". מצד שני לא ניתן לגלות בשלב זה האם מערכות אלו "מציקות" מדי בנסיעה עירונית. ככל הנראה שתשובה אמיתית ליעילותן נקבל רק לאחר מבחן דרכים מלא בסמטאות תל אביב.

 

למרות הדיבורים הרבים על החוויה הדינאמית שמציעה ה-S60 החדשה, ההשקה לא כללה נסיעה של ממש. נוכל רק לספר כי המכונית קשיחה משמעותית מהדגם שקדם לה וכי המנועים החדשים חזקים בהרבה. הדגם הבסיס מציע מנוע 2.0 טורבו אשר מנפק 203 כוחות סוס, מומנט מכובד של 32 קג"מ כבר מ-1750 סל"ד ומשולב עם הנעה קדמית. מהדורת המנוע החזק – 3.0 ליטר T6 – מציעה  304 כ"ס, מומנט של למעלה מ-44 קג"מ וכן הנעה לכל הגלגלים.

בתחום התמורה, וולוו S60 החדשה בהחלט מציעה מחירים אטרקטיבים אל מול המתחרות מגרמניה. גירסת ה-2.0T מוצעת החל מ-239,000 ועד ל-329,000. וגרסת ה-T6 מוצעת ברמת גימור אחת ועולה 415,000 ש"ח. גרסת הסטיישן שתכונה וולוו V60 צפוייה להגיע ארצה בינואר. גרסתה הבסיסית, אף היא עם מנוע 2.0T, אמורה לעלות 20 אלף שקלים יותר מגרסת הבסיס של ה-S60 סדאן.


וולוו S60 החדשה. מוכנה להסתער

לסיכום ההשקה נאמר כי שהשוודים, לפחות בתחום התמורה והבטיחות, הצליחו להעמיד מכונית שמסוגלת לאתגר את המתחרות לקטגוריה. בכדי לתת תשובה מלאה, בעיקר בכל הקשור לאיכויות הנהיגה והנסיעה, נאלץ להמתין למבחן המלא שיערך בקרוב.
 

 

פורסם לראשונה ב- 04.11.10

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה