פולסאר, מי שהייתה סדנה ששיפרה מכוניות של וולוו, נבלעה לאחרונה ע"י היצרנית השבדית והפכה לחטיבת הביצועים והספורט המוטורי שלה. היום חושפות השתיים גרסאות ביצועים מתוחות פנים לוולוו S60 ו-V60 (גרסת הסטיישן של ה-S60) שמקבלות את מנועי ה-Drive-E של וולוו, סדרת שיפורי התנהגות, ואת הצבע המסורתי שמכונה בעוקצנות ע"י היצרנית כ"ירוק מרוצים שבדי".
אבל הנקודה המעניינת ביותר, היא שבניגוד לגרסאות הקודמות שיוצרו במהדורות מוגבלות של 750 יחידות לדגם ושווקו רק ל-13 ארצות, היקף הייצור של הדגמים המחודשים יוכפל והן תגיענה ל-47 מדינות, בהן גם ישראל.
השינוי המשמעותי ביותר בזוג השבדיות החמות החדשות הוא המנוע. הן מוותרות על ה-T6 משושה הצילינדרים ומשולש הליטרים, ועוברות לעשות שימוש בגרסה משופרת של מנוע 2.0 הליטרים מהוולוו XC90. המנוע נעזר במגדש על וטורבו כדי להפיק 367 כ"ס ו-47.9 קג"מ, נתונים מרשימים כשלעצמם, אבל די פושרים כששמים אותם מול מנועים של מכוניות כמו מרצדס A45 שמפיקה מאותו נפח 381 כ"ס. בלי מגדש על.
מצד אחד הנתון השפוי יחסית מרמז על השאיפה שלא לאמץ את המנוע יתר על המידה ולשמור על אמינות, ומצד שני על פוטנציאל שיפורים עצום ואולי אפילו גרסאות עתידיות וחזקות עוד יותר.
אל המנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה הילוכים שעברה כיול מחדש, שיפורים והתאמה לאופי של המכונית ע"י פולסטאר. התיבה מעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים, דרך מערכת הנעה כפולה של חברת בורג-וורנר והביצועים שמתקבלים מכל המספרים האלו הם 100 קמ"ש תוך 4.7 שניות ומהירות מרבית מוגבלת מחשב של 250 קמ"ש.
לצד המנוע המשופר, מקבלות גרסאות הפולסטאר גם טיפול לבולמי הזעזועים - שמוקשחים, למערכת הבלימה - שמקבלת דיסקים מחורצים קלות בקוטר 371 מ"מ שיושבים בתוך חישוקי 20 אינץ', ולהגה - שעבר גם הוא כיול בידי מהנדסי הסדנה.
בשלב הזה אתם בטח שואלים את עצמכם איפה גרסאות הפולסטאר של דגמי וולוו מתברגות ביחס למתחרות. ובכן, המקבילה הישירה היא דגמי ה-S של אודי, שמגיעים גם הם עם הנעה כפולה ונמצאים מעט מתחת לגרסאות ה-RS הקיצוניות, כאשר בהיררכיה של ב.מ.וו ומרצדס מדובר ב-340i וב-C43 AMG בהתאמה.
שני הדגמים צפויים כאמור להגיע לישראל. מחברת מאיר, יבואנית וולוו לישראל, נמסר כי קיימת נכונות לייבא את שני הדגמים, אולם טרם הוחלט על מועד שיווק מדויק.
לדגמי וולוו בישראל -
וולוו
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות