יצרניות רכב כל הזמן מספרות לנו ש"הדור החדש" שלהם יהיה כזה וכזה, ישבור מוסכמות, יפרוץ גבול ועוד המון ממבו-ג'מבו שיווקי שלא פעם הקשר בינו לבין המציאות הוא במקרה הטוב קלוש. קשה להסתיר את העובדה שאפשר בקלות לקטלג את וולוו כיצרנית עם חיבה עמוקה להצהרות גרנדיוזיות, כאשר אחת האמירות הזכורות ביותר שלה היא שעד שנת 2020 אף נוסע במכונית מתוצרתה לא יהרג או יפצע בחומרה. אבל נראה - בניגוד לאותם יצרניות מהמשפט הראשון - שהיצרנית השבדית דווקא לוקחת את המילים שיוצאות למחלקת השיווק שלה מהמקלדת ברצינות תהומית.
וולוו S90 החדשה שנחשפה אמש, הופכת למכונית השניה - אחרי ה-XC90 - באותו דור חדש, וגם המכונית השניה שככל הנראה כבר לא תזכה למחליפה עד אז. בשלב זה, וולוו לא מפרטת בדיוק כיצד תשמור ה-S90 על נוסעיה, אבל לזכותה יאמר כי אינה "שוכחת" את האמירה המחייבת ואף חוזרת ומדגישה אותה בהודעתה לעיתונות. היא כן נותנת שביב מידע קטן בעזרת ציון קיומן של "מערכות סמי-אוטונומיות" ותמונה של אייל הצפון בתוך ריבוע אדום (מה שמרמז על מערכת לזיהוי הולכי-ארבע-רגל).
וולוו S90. תזהה גם הולכים על ארבעהרבה מאוד משקל מונח על כתפיה של וולוו S90 החדשה. היא תימכר באירופה וכמובן גם בארצות הברית, שם - כמו גם בישראל - זוכה וולוו לצמיחה אדירה במכירות בשנים האחרונות, ותתחרה במיטב התוצרת האירופאית והיפנית, החל בב.מ.וו סדרה 7, עבור ביגואר XJ וכלה בלקסוס LS. אבל מהתמונות שפרסמה היצרנית נראה שהיא תעשה את זה בצורה מאוד "וולוו'ית", מין יוקרה מאופקת שכזו.
וולוו S90. יוקרה מאופקתבניגוד מוחלט, עיצוב החוץ דווקא יחסית מוחצן, אבל איכשהו מצליח להיות מאוד אלגנטי. מקדימה יושבים פנסי תאורת היום שזוכים לתצורה אותה מכנה וולוו "הפטיש של ת'ור" (כמה ויקינגי מצידם), ומאחור גרסה פחוסה של חתימת האורות של ה-XC90 שלמרות המחסור המורגש בגובה, עדיין מצליחה להיראות טוב. רוב הקווים של המרכב מצליחים להיות רבועים וחסרי איזשהו ייחוד משמעותי אך בו בזמן מצליחים להיות מודרניים ונעימים מאוד לעין.
וולוו S90. אין כמו מיתולוגיה. ואם כבר מיתולוגיה, אז שתהיה נורדיתוולוו מספרת שבמהלך חמש השנים בהן פיתחה את המכונית, היא השקיעה בסך הכל לא פחות מ-11 מיליארד דולר. לשם השוואה, זה מעט פחות מתקציב הבטחון השנתי של מדינת ישראל, ואנחנו קונים בו מטוסי קרב, ולא מעט מהם. חלק מהתקציב הלך כמובן לפיתוח הליין הנוכחי של המנועים בהם עושה ה-S90 שימוש. וולוו רק מציינת את סוגי המנועים ולא את ההספקים, אם כי לא צפויים פה שינויים דרסטיים שכן היא לא נוהגת לשנות את ההספקים בין דגם לדגם. המנוע הבסיסי יהיה ה-T5 המוכר, 2.0 ליטר טורבו עם 245 כ"ס, אחריו יגיע ה-T6, אותם 2.0 ליטר ואותו טורבו אך הפעם בתוספת מגדש-על שמביא את ההספק ל-320 כ"ס ולבסוף מנוע ה-T8 או בשם החיבה שלו, Twin Engine ההיברידי בכל האפשרות להטענה מהשקע שמפיק בדגמים האחרים של היצרנית 407 כ"ס מרשימים מאוד.
וולוו S90. נעימה לעין גם מאחורבנוגע לשאר המכונית, כמו שלדה, אבזור ומערכות, וולוו שומרת על שפתיים חתומות ואנחנו ניאלץ להתאזר בסבלנות ולחכות לפרטים נוספים. יחד עם זאת, קשה להתעלם מהרושן שעולה מהתמונות, שלמעשה עומדת מולנו סוג של גרסה מונמכת של ה-XC90. כך שכנראה לא יהיה מוגזם לגמרי להניח שהיא תקבל אבזור נוחות ובטיחות דומה למדי.
לדגמי וולוו בישראל-
וולוו
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות