וולוו חושפת פרטים ראשונים על גרסת הפלאג-אין הייבריד של ה-XC40, ומספקת הצצה גם לרכב החשמלי הראשון בתולדותיה
מאת: רן סגל
פורסם 02.10.19
וולוו XC40 הוצג בעת השקתו עם מנועי טורבו-בנזין ודיזל, אך בניגוד לסדרת הדגמים העדכנית של וולוו - הוא לא זכה עד כה לגרסה היברידית-נטענת. כעת, שנתיים לאחר השקת הדגם, חושפת וולוו פרטים ראשונים על גרסת ה-PHEV וגם מבטיחה גרסה חשמלית שתיחשף בקרוב. מהיבואנית המקומית טרם נמסר מידע אודות השיווק בישראל.
בשלב זה הפרטים הטכניים שנמסרו מדברים על יחידת הנעת כלאיים T5 הכוללת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר בהספק של 180 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק של 82 כ"ס. ה-XC40 פלאג-אין הייבריד יוצע ברמות הגימור הגבוהות, R-Design ו-Inscription.
בנוסף לגרסה ההבירידית-נטענת תיחשף בקרוב גרסה חשמלית לגמרי של ה-XC40 שתזכה בתואר החשמלית הראשונה של וולוו (בהתחשב בכך שמותג פולסטאר הפך כבר למותג עצמאי).
חלקה הקדמי של ה-XC40 החשמלית עבר חיזוק כדי להתמודד עם היעדרו של המנוע בחזית. בנוסף, כדי לשמור על שלמות הסוללה במקרה של תאונה, נבנה כלוב הגנה למערך הסוללות השוכן ברצפת הרכב.
מאלין אקהולם, ראש מחלקת בטיחות בוולוו: "ללא התחשבות ביחידת ההנעה של הרכב, בין אם היא חשמלית או בעלת מנוע בעירה פנימית, מכוניות וולוו חייבות להיות בטוחות. ה-XC40 החשמלית תהיה אחת מהמכוניות הבטוחות ביותר שייצרנו מעולם".
לדגמי וולוו בישראל -
וולוו פורסם לראשונה ב- 02.10.19
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות