"עד סוף השנה נמכור כ-200-300 מכוניות מדגם ה-XC40", הצהיר שרון גלזר, מנהל חטיבת הפרטיות בחברת מאיר, יבואנית וולוו והונדה. "בשנה מלאה, אם יהיה לנו את המלאי הדרוש, נוכל למכור גם 600 מכוניות".
ההצהרה הזו היא אולי הסיפור המשמעותי ביותר שמביא איתו וולוו XC40 החדש. אחרי שינויי העיצוב והפיתוחים הטכנולוגיים שעברה וולוו תחת הבעלות הסינית של ג'ילי, מגיע סוף סוף הדגם שאמור לממש את ההבטחות ולהביא מכירות בהיקפים גדולים. זו הפעם הראשונה בה וולוו מציגה רכב פנאי במימדים ובמחירים האלו, והיא נכנסת לזירה שבה המתחרים עדיין לא מוכנים: אודי מתמודדת בה עם ה-Q3 הותיק, למרצדס יש את ה-GLA הקטן והיקר, יגואר E פייס מתומחר יקר הרבה יותר ואילו מתחרות כמו לקסוס, אלפא רומיאו או קדילאק כלל לא מציעות דגם בקטגוריה. יעד מכירות של 600 יחידות בשנה הוא למעשה 50% מהכמות שמכרו כל דגמי וולוו בשנה שעברה, והוא מהווה למעלה מ-40% מהקטגוריה כולה.
מימדים ומאפיינים
ה-XC40 מציג כללי אורך דומה לזה של שלושת מתחריו הגרמניים - כ-442 ס"מ, אך הוא גדול מהם לרוחב בכ-3-6 ס"מ עם 186 ס"מ וגם גבוה מכולם עם 165 ס"מ מכובדים. מרווח הגחון עומד על 21סנטימטרים מרשימים, ובסיס הגלגלים שלו גם כן גדול משמעותית, 270 ס"מ, והמרווח הפנימי אכן לא רע בכלל. נפח תא המטען עומד על 460 ליטרים, והוא מציע מגוון רחב של פתרונות אחסון, תאים ונקודות עיגון. גם בתא הנוסעים עצמו מציע הרכב מגוון רחב של תאי אחסון, מגירות, ווים ופיצ'רים יחודיים שאת חלקם אפילו בסקודה טרם ראינו.
וולוו XC40 יושב על פלטפורמה חדשה לחלוטין שנקראת CMA (ראשי תיבות שלCompact Modular Architecture), אותה פלטפורמה שתשמש בעתיד את כל הדגמים "שמתחת לסדרת ה-60", כך על פי וולוו. הפלטפורמה הזו מותאמת להנעות חשמליות, ובוולוו טוענים שהיא תוכננה להעניק יכולות דינאמיות גבוהות בהרבה מאלו של הדגמים הגדולים יותר.
ביצועים וצריכת דלק
וולוו XC40 ישווק בשלב זה עם שתי יחידות הנעה.
גרסת ה-T4 מגיעה עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 2,000 סמ"ק, שמייצר הספק של 190 כ"ס ב-4,700 סל"ד ומומנט של 30.6 קג"מ ב-1,400 סל"ד. גרסה זו משודכת לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולהנעה קדמית, והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.4 שניות. המשקל העצמי עומד על 1,577 ק"ג וצריכת הדלק המשולבת, על פי נתוני היצרן, היא 15.1 ק"מ לליטר.
הגרסה השניה היא ה-T5, שמגיעה עם מנוע בנפח זהה אך עם נתוני ביצועים עדיפים: ההספק עומד על 247 כ"ס ב-5,500 סל"ד והמומנט הוא 35.6 קג"מ שמתקבלים ב-1,800 סל"ד. בגרסה זו ההנעה היא כפולה, התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.5 שניות וצריכת הדלק הממוצעת היא 13.8 ק"מ לליטר.
אבזור ובטיחות
וולוו XC40 ישווק בישראל ב-3 רמות גימור, כאשר מרבית האביזרים והמערכות יוצעו כבר מגרסת הבסיס. הגרסה הזו, שנקרת בשם "מומנטום", כוללת בין היתר מערכת שמע עם 8 רמקולים, מסך מולטימדיה אנכי בגודל "9, לוח מחוונים וירטואלי, משטח טעינה אלחוטית לסלולארי, בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, מראה פנימית ומראות צד מתכהות, בלם יד חשמלי, מצלמת רוורס, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חניה מאחור וגג שמש פנוראמי גדול, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, ריפוד עור (רק בגרסת ה-T5), תאורת לד מלאה וחישוקי "18.
בתחום הבטיחות כוללת גרסת הכניסה מערכת בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי אופניים והולכי רגל, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, תיקון סטיה מנתיב והתרעת עייפות.
הגרסה הבאה נקראת "מומנטום פלוס" והיא כוללת בנוסף גם ריפודי עור, תא מטען עם פתיחה חשמלית בהושטת רגל, חיישני חניה מלפנים, בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען נהיגה בפקקים וגג בצבע לבן.
גרסת ה-R דיזיין הספורטיבית כוללת בנוסף כיול שונה לשלדה, תאורת לד עוקבת פניה, פנסי ערפל קדמיים, מושב נוסע חשמלי, סיומות אגזוז כפולות, גג ומראות בצבע שחור, מגני פגוש מעוצבים, גריל בצבע שונה, שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, גימורי מתכת בתא הנוסעים, דוושות אלומיניום, מפתח מצופה עור ועוד פריטי עיצוב נוספים.
וולוו XC40 - מחירים:
וולוו XC40 בגרסת T4 מומנטום יעלה 239,900 שקל
וולוו XC40 בגרסת T4 מומנטום פלוס יעלה 262,900 שקל
וולוו XC40 בגרסת T4 עם חבילת R דיזיין יעלה 279,900 שקל
וולוו XC40 בגרסת T5 מומנטום יעלה 279,900 שקל
וולוו XC40 בגרסת T5 מומנטום פלוס יעלה 292,900 שקל
וולוו XC40 בגרסת T5 עם חבילת R דיזיין יעלה 299,900 שקל
במקביל להשקת ה-XC40 החדש, וולוו גם חנכה את אולם התצוגה החדש בהרצליה - כשלצידו נמצא גם אולם חדש של הונדה. האולם של וולוו תוכנן על פי עקרונות היצרן השוודי, עם חזיתות אטומות המעוצבות "כקוביית קרח מצפון שוודיה", תאורת לד כחלחלה וחלונות ממוסגרים בעץ שמסתירים בכוונה תחילה חלק מהמכוניות. בפנים האולם ישנו סלון אירוח עם ריהוט סקנדינבי, חדרים פרטיים למו"מ, איזור אביזרים נפרד ועוד.
בנוסף נפתח בימים אלו גם אולם התצוגה של הונדה, שם ניתן לפגוש לראשונה בישראל את מכונית הספורט הונדה NSX, שתוצב באולם למשך 3 חודשים בלבד. בשלב זה היא לא נמכרת בישראל, אך היבואנית ציינה כי "אם יבוא לקוח עם כסף שירצה לרכוש את המכונית, יתחילו עבורו את כל הליך התקינה". באולם של הונדה ישנו מתחם נפרד לאביזרים ומרצ'נדייז ובו ניתן לרכוש חבילות עיצוב ואבזור לרכבים, ויהיה גם אולם אופנועים נפרד בסמוך.
לדגמי וולוו בישראל -
וולוו
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות