וטויוטה אייגו - שלוש אחיות זהות, נחשפות בימים אלו בדגמים החדשים לקראת תערוכת ז'נבה. אחרי שבשבוע שעבר הוצגה ה-108, הגיע תורה של הצלע הסיטרואנית להיחשף. לטעמנו, העיצוב שלה מוצלח בהרבה מזה של הפיג'ו.
מכונית המיני של סיטרואן מציגה עיצוב חינני ומקסים, עם שני צבירי פנסים כפולים בחזית והגריל הסיטרואני המוכר ביניהם. מן הצד היא מזכירה קצת יותר את פיג'ו 108, ומאחור אין כמעט הבדלים בין השתיים - עם פנסים רבועים וחלון זכוכית גדול וכהה בחלקו התחתון, שמהווה למעשה את דלת תא המטען. מבחינת המימדים, אין שינוי משמעותי ביחס לדגם המוחלף: האורך יעמוד על 3.46 מטר, ס"מ אחד פחות מפיג'ו 108 ו-2 ס"מ יותר מהדגם היוצא; הרוחב הוא 1.62 מ', ס"מ אחד פחות מהדגם היוצא, ואילו הגובה הוא 1.45 מ' - ס"מ וחצי פחות מהדגם היוצא. המשקל העצמי הוא 840 ק"ג, כבד ב-10 ק"ג מה-C1 המוכרת, ונפח תא המטען יעמוד על 196 ליטר (ללא גלגל חלופי).
אחרי שהפיג'ו המקבילה הוצגה רק בגרסת 3 דלתות בשלב זה, הסיטרואן נחשפת גם בגרסה עם 5 דלתות. כמו בפיג'ו, גם כאן תהיה גרסה עם גג בד נפתח שתיקרא "Airscape". רשימת האבזור, לפחות זו שיקבל הקהל האירופאי, תהיה עשירה במיוחד: בין היתר כולל המפרט מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל "7 ואפשרות להצגה של מסך הסמארטפון, מצלמת רוורס, כניסה והנעה ללא מפתח ומערכת עזר לזינוק בעליה.
בהיצע המנועים אין שינויים ביחס לדגם הקיים. סיטרואן C1 החדשה תשווק עם אותו מנוע מוכר בנפח 1.0 ליטר (68 כ"ס), עם תיבת הילוכים ידנית או רובוטית. הפעם תהיה גם מערכת "עצור וסע" לדימום מנוע בעמידה, שאמורה לשפר עוד יותר את צריכת הדלק המצוינת של המנוע הקטן. בנוסף יוצע מנוע בנפח 1.2 ליטר (82 כ"ס) עם תיבה ידנית בלבד, אותו מנוע של פיג'ו 208 ו-301. עם המנוע הזה תאיץ הסיטרואן הקטנה ל-100 קמ"ש בתוך 11 שניות.
המכונית צפויה להגיע לישראל במחצית השניה של 2014.
לדגמי סיטרואן בישראל -
סיטרואן פורסם לראשונה ב- 25.02.14
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות