אחרי אינספור דיבורים, השערות וניחושים, ג'יפ האמריקאי חושף את הג'יפון הקטן שלו, ושמו: ג'יפ רנגייד (Renegade). הדגם החדש נולד בתוך שיתוף הפעולה המאסיבי בין ג'יפ לבית קרייזלר ובין קונצרן פיאט האיטלקי, שהשתלט על הקונצרן האמריקאי. אבל כדי לענות בצעקות רמות כנגד מי שטוען שג'יפ איבד את הזהות המחוספסת שלו, ג'יפ רנגייד מצהיר על עצמו שהוא "ה-SUV הקטן בעל היכולות הרבות ביותר".
קריצה לחובבי שטח. ג'יפ רנגייד / צילומים: ג'יפהאמת היא שלא צריך לשמוע את המלים. הצצה בתמונות של ג'יפ רנגייד רומזת על אופי של מי שלא יסתפק בנסיעה עם הג'יפון האופנתי בעיר הגדולה, אלא ירצה גם לרדת איתו לשטח. הדבר שקופץ לראש לפני הכל הוא הדמיון הרב לאופי של הג'יפון הכי קשוח שהכרנו כאן מעולם - סוזוקי ג'ימני. לא שלג'יפ רנגייד צפויה יכולת שטח בסדר הגודל של הג'ימני, אבל נראה שהמבנה והיכולות שלו יספקו לא מעט יכולת.
שיתוף פעולה עם פיאט. ג'יפ רנגייד
את ג'יפ רנגייד מייעדים בג'יפ (ובפיאט) לכל רחבי העולם. מדובר בכלי רכב שצפוי להימכר בחלק גדול ממדינות העולם, לשווקים מפותחים ומתפתחים, לקהלים שהפרוטה מצויה בידיהם ולאלה שלהם היא נדירה יותר. כדי להתאים לטעמים של כולם, בג'יפ השתמשו בפלטפורמה של קבוצת פיאט ויצרו מערך מגוון מאוד של מנועים ותיבות הילוכים מתאימות. כך אפשר למצוא כאן מנועי בנזין ודיזל, בנפחים שבין 1.4 ל-2.4 ליטר ועם הספקים שמתחילים ב-108 ומגיעים ל-184 כ"ס. חלק מהמנועים יוצעו עם תיבת הילוכים אוטומטית בת לא פחות מתשעה הילוכים.
את הרנגייד אפשר יהיה לקבל עם הנעה לכל הגלגלים (4X4) או עם הנעה קדמית בלבד. ההנעה הכפולה תוצע גם בגרסה שמותאמת יותר מכולן לשטח. לגרסה הזו קוראים "טרייל הוק" (Trailhawk). מרווח הגחון (המרחק בין פני הדרך לתחתית המרכב) גדול יותר מאשר בגרסאות האחרות (22 ס"מ), הוא מצויד בהילוך שמאפשר לו זחילה איטית, כוחנית ומדויקת, מערכת הנעה כפולה עם מצב ייעודי לנסיעה על סלעים, מיגונים בתחתית המרכב ויכולת נסיעה בתוך מים, עד לגובה של 48 סנטימטרים.
מ"מכשירי תנועה", יבואן ג'יפ לישראל, נמסר ל-iCar כי ג'יפ רנגייד יגיע לישראל, וכי הדבר צפוי לקרות איפשהו בין סוף 2014 לתחילת 2015.
לדגמי ג'יפ בישראל -
ג'יפ
פורסם לראשונה ב- 04.03.14
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות