בקצרה:
- מכונית מהעבר מקבלת חידוש מהעתיד
- קיבלה מנוע חשמלי של אי-טרון ורצפה של A1
- כלי נוסף בקרב על התודעה מול המותגים הסיניים
נוסטלגיה מתוקה: אודי הציגה חידוש מרהיב למכונית מהעבר, NSU פרינץ 4 - מכונית שיוצרה לאורך שנות ה-60' וה-70' תחת מותג NSU. מנדבכי תשתית הקמתה המחודשת של אודי בשנות ה-70'. החידוש לדגם הוצג לכבוד יום הולדת 150 שנה למפעל האוטומטיבי שלה בעיר נקרסולם, המשרת אותה עד היום. אבל זה לא כל הסיפור.
רקע, בקצרה: מותג אודי, כפי שהוא מוכר כיום, הוא תוצר של המיזוג בין קבוצת אוטו-יוניון ו-NSU. האחת קבוצה המאגדת מספר חברות לייצור רכב, השנייה חברה לייצור רכב מנועי (החל מאופניים ועד כלי רכב) - שתיהן בבעלות פולקסווגן. ל-NSU מפעל גדול בעיר נקרסולם, שנוסד עם הקמת החברה ב-1873 - והמפעל הזה משרת כיום את בניית הדגמים היקרים של אודי, כמו A6 ו-A8 וכן R8 וגרסאות RS.
לכבוד המאורע יזמו באודי חידוש לאחד הדגמים המוכרים והמתקדמים של NSU - פרינץ 4. החידוש נעשה על רכב משנת 71' שנמצא מוזנח ועבר חידוש על-ידי סטודנטים למכונאות, פחחות וצבע במרכז הלימודי של אודי. הפרויקט הצנוע החל לייצר עניין בקרב רבים מאנשי החברה - והתוצאה היא לא חידוש, אלא מהפכה: החלק העליון של המרכב עבר טיפול פחחות בסיסי, אבל בהמשך הוחלט על התקנה של מערכת הנעה חשמלית - מה שחייב החלפה של הרצפה כולה, ביחד עם הסרנים ומערכת הבלימה.
הרצפה הגיעה מ-A1, המנוע החשמלי מאי-טרון, הסוללה מ-Q7 היברידי-נטען. מערכת ההנעה הזאת מפיקה 240 כ"ס - פי 8 מההספק המקורי. כדי לתמוך בכוחות של מערכת ההנעה החדשה, המרכב כולו עבר תכנון ובנייה מחדש, עם הרחבה משמעותית של בתי הגלגלים ומפשקי הסרנים, חיזוקים למרכב, ספוילר אחורי המותקן על כלוב ההתהפכות ועוד. השילוב בין החדש לישן הוליד את השם NSU EP4, לאמור Electric Prinz 4.
מה אנחנו חושבים: השילוב בין העבר (המכונית) לעתיד (החידוש, צוות המכונאים) הוא מקסים, אבל ההכרזה הזאת היא יותר מיום הולדת למפעל. בתקופת בייבי-בום של מותגי רכב - רובם סיניים - אחת מדרכי ההתמודדות של היצרנים הוותיקים היא שימוש באלמנט המסורת, המקושר לניסיון רב שנים בתכנון ובביצוע.
בהצגת החידוש הזה, אודי עושה בדיוק את זה, במידה מסוימת של הגזמה - אודי עצמה לא הוקמה במאה ה-19. בכל מקרה, לניסיון הרב של אודי (ושל יצרניות אחרות) אין תחליף - אבל אותו צריך למזג עם הקדמה והרוח החדשה שמגיעה מהמזרח.