פולקסווגן פולו, הקרויה ע"ש ענף ספורט מרובה סוסים, מגיעה ארצה בגרסת ה-GTI. מאה ושמונים סוסים, מאה וחמישים אלף שקל. משתלם?
מאת: אורן דורי
עודכן 26.03.23 00:00
לפני כשנה, בהשקת פולקסווגן פולו החדשה בישראל, ציין ראש מותג VW בצ'מפיון דאז ניר דקל, שייבוא פולו GTI לארץ יישקל לכשתפתח האפשרות. נראה שהגיעה סוף סוף ההזדמנות. המהדורה הספורטיבית לסופר-מיני הבורגנית מגיעה לישראל במחיר תחרותי בהחלט - 150 אלף שקל (או 155 אם 3 דלתות לא מספיקות לכם).
פולקסווגן פולו GTI החדשה. הפעם היא לא תכשל? / צילומים: יצרן
פולקסווגן פולו GTI עושה שימוש בתיבת DSG ובמנוע ה-1.4 ליטר TSI המוכר לנו מסיאט איביזה קופרה - 180 כוחות סוס ו-25.5 קג"מ. כל המספרים והאותיות האלו בועטים את הפולו הקטנה מאפס למאה קמ"ש תוך 6.9 שניות קצרות, וכל זה ב-15 אלף שקל פחות מאשר בקופרה (ההפך המוחלט ממדיניות התמחור הישנה של היבואן). הביצועים זהים לאלה של פולקסווגן גולף GTI, בעוד שהפולו הקטנה חסכונית יותר בבנזין.
אמנם פולקסווגן פולו הסטנדרטית אינה מציעה גינוני כביש ספורטיביים במיוחד, אך כיוליי שלדה חדים מביאים לחוויית נהיגה שונה ב-GTI. מתלים מוקשחים ודיפרנציאל מוגבל החלקה עושים את ההבדל, יחד עם עיצוב קרבי משל הגרסה הרגילה.
בעבר נערכו נסיונות לייבא ארצה את הדורות הישנים של GTI הקטנה (ראה
פולקסווגן פולו GTI - יד שניה), אך כל אלו נחלו כשלונות שיווקיים. הפעם, עם מחיר קורץ וביצועים מצוינים, זה עשוי להסתיים אחרת.
לדגמי פולקסווגן בישראל -
פולקסווגן
פורסם לראשונה ב- 28.04.11
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות