בשעה טובה ומוצלחת, נמצא הפתרון לליקויים בגלגלים של טויוטה bZ4x. כזכור, בחודש מאי האחרון החלה יבואנית טויוטה לשווק בישראל את רכב הפנאי החשמלי, אחיו התאום של סובארו סולטרה שטרם ירד מפס הייצור, ודיווחה כי כבר בשעות הראשונות הוזמנו למעלה מ-500 רכבים. משלוח ראשון ובו 120 רכבים הגיע לישראל במהלך חודש יולי, אך לאחר שהחלה היבואנית בהכנות למסירה - וכבר ביצעה הדרכות לסוכני המכירות - הודיעה היצרנית על עצירת הייצור והשיווק בשל ליקוי בטיחותי בברגי הגלגלים, שעלולים להשתחרר בזמן נסיעה ולגרום להתנתקות הגלגלים ממקומם.
עד לרגע בו נתגלתה התקלה נמסרו ברחבי העולם 2,700 רכבים בלבד, אך מספר ההזמנות גדול יותר משמעותית. באופן חריג, היצרנית התעכבה במשך זמן רב במציאת הפתרון לתיקון התקלה, אך כעת הודיעה טויוטה כי הבעיה נפתרה והיצור התחדש עם ברגים מסוג חדש, והוסר החשש להתנתקות הגלגלים. בנוסף דיווחה טויוטה כי תוקנה בעיה אפשרית בכריות האוויר ברכב, שהותקנו בצורה לא נכונה והיו בסיכון לפתיחה כושלת. יצוין כי זוהי הפעם הראשונה בה היצרנית מזכירה את התקלה בכריות האוויר בדגם זה.
מהיבואנית יוניון מוטורס נמסר כי "החלפים הרלוונטיים נמצאים בדרכם לישראל. מיד עם קבלתם יתוקנו הרכבים בהתאם להוראות היצרן, ויוכנו למסירה ללקוחות בהקדם האפשרי". על פי הערכות, התיקון צפוי להתבצע במהלך חודש אוקטובר ואילו המסירות ללקוחות יחלו בחודש נובמבר.
במקביל, חלק מהלקוחות הישראליים שהזמינו את הרכב, וגם לקוחות שהזמינו את דגמי הראב 4, הלנדקרוזר ודגמים אחרים, קיבלו בימים האחרונים הודעה לפיה עקב חוסר היציבות בתעשיית הרכב, אין ליבואנית יכולת להעריך מתי יגיעו לישראל הרכבים שהוזמנו ומה יהיה מחירם. עוד ציינה היבואנית כי היא מעריכה שמחיר הרכב בפועל יהיה גבוה מכפי שהיה בעת ההזמנה, ולכן היא מציעה ללקוחות לקבל בחזרה את דמי המקדמה ששולמו, אך תאפשר להם לשמור על מקומם ברשימת ההמתנה. ההנחה היא שמאחורי המכתבים שהופצו עומד הרצון של היבואנית להעלות את מחירי הרכבים גם עבור לקוחות שהזמינו את רכבם לפני מספר חודשים.
פורסם לראשונה ב- 07.10.22
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות