טויוטה מציגה שני דגמים חדשים וקטנים יחסית בתערוכת ג'נבה, מארס 2008:
iQ – המכונית החדשה הקטנה ביותר של טויוטה, קטנה יותר מאייגו שלא משווקת בארץ, קטנה משמעותית מטויוטה יאריס.
אורבן קרוזר
למה היא עושה את זה?
- כדי לחדור ליותר נישות בשוק וכדי למכור יותר מכוניות. טוב, זה ברור.
- כדי להשיג ממוצע נמוך יותר של פליטת זיהום CO2.
סעיף 2 – הנה ההסבר:
כל יצרן נמדד באירופה לפי ממוצע פליטת דו-תחמוצת הפחמן שלו. טויוטה, למרות פריוס ההיברידית ולמרות התדמית הירוקה שלה, מציגה ממוצע של 153 גרם לק"מ (נתוני 2006). פז'ו מציגה נתון טוב יותר – 142 גרם לק"מ ממוצע ואילו פיאט 144 גרם (הנתונים לקוחים מתוך האתר אוטומוטיב ניוז אירופה).
טויוטה iQ משתרעת לאורך של פחות מ-3 מטרים. סמארט, לשם השוואה, הוא 2.5 מטרים. אבל בטויוטה אפשר להושיב שלושה מבוגרים וילד. בסמארט רק שניים.

מה הסיכוי שנראה אותה בישראל?
טויוטה iQ – סיכוי נמוך. מכונית קטנה מדי ומחיר יקר מדי. השילוב הזה, כבר הוכח בעבר, לא עובד בישראל.
לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה
פורסם לראשונה ב- 14.02.07
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות