הדור החדש של טויוטה אוונסיס, המשפחתית הגדולה של החברה היפנית, הוצג לאחרונה בתערוכת פריז 2008, וכעת, לאחר חודשים ספורים, מגיע גם לארץ הקודש. בישראל, תתחרה טויוטה אוונסיס בפלח חשוב: שוק מכוניות המנהלים, כלומר קבוצה 4 לחישוב שווי ערך וכניסה לציי הליסינג – להבדיל מטויוטה אוונסיס היוצאת שנחלה הצלחה פושרת בפלח שוק זה.
יבואן טויוטה לישראל, יוניון מוטורס, מקווה לתפוס נתח שוק משמעותי מהקטגוריה, הנשלטת על ידי מאזדה 6, סובארו B4, פורד מונדיאו ושברולט מאליבו. זאת מתכוונים ביוניון מוטורס לעשות על ידי שיווק האוונסיס החדשה במתכון החביב על הישראלים: מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר והספק של 152 כוחות סוס – תודות לטכנולגיית תזמון שסתומים יחודית, Valvematic, ותיבת הילוכים אוטומטית. המחיר הוא כמובן 147,000 שקלים – לתוך לב קבוצה 4 לחישוב שווי ערך. בנוסף, תוצע גרסת סטיישן שימושית - טויוטה אוונסיס סטיישן - במחיר של 159,000 שקלים.
טויוטה אוונסיס החדשה / צילומים: יצרן
החבילה שתציע המכונית בישראל תכלול כאמור מנוע 2.0 ליטרים עם הספק של 152 כוחות סוס – ותשודך לתיבת הילוכים אוטומטית-רציפה עם יחסי העברה משתנים. לחובבי השליטה הידנית יוצעו 7 יחסי העברה מתוכנתים מראש.
בתחום האבזור, תציע טויוטה אוונסיס אבזור סטנדרטי בקטגוריה, הכולל מערכות בקרת אקלים ומיזוג מקוריות וחיישני גשם. כמו כן תציע המכונית אבזור בטיחותי מרשים: 7 כריות אוויר, ומערכות בקרת יציבות (ESP) ו-EBD. בנוסף תצוייד טויוטה אוונסיס החדשה במערכת יחודית הלוקחת שליטה על ההיגוי במצב של תאונה, ומונעת מהנהג לבצע טעויות היגוי. באופן תמוה, נעדרים חישוקים קלים מהחבילה הסטנדרטית, ומוצעים כאופציה – כמו גם מערכת בקרת השיוט. גרסת הסדאן תציע נפח תא מטען של 509 ליטרים, בעוד שגרסת הסטיישן הפרקטית תכלול תא מטען בנפח 543 ליטר, שצומחים לכדי 1609 ליטרים כאשר המושבים מקופלים.
טויוטה אוונסיס סטיישן. גם היא הגיעה אלינו
שיווקה של טויוטה אוונסיס החדשה מתחיל בימים אלה, ואלינו היא תגיע ממפעל טויוטה באנגליה, שם מיוצרת עבור השוק האירופאי. בשלב זה משווקת המכונית ברמת גימור בודדת – הן בגרסת הסדאן והן בגרסת הסטיישן.