חצי שנה לאחר תחילת השיווק באירופה, נוחתת בישראל גרסת הסטיישן של טויוטה אוריס - אך ורק בגרסה ההיברידית. בשנה החולפת הגיעו לישראל מספר משפחתיות סטיישן חדשות כמו אופל אסטרה, שברולט קרוז, רנו מגאן וקיה סיד - שהצטרפו באיחור קל להצלחה המרשימה של פורד פוקוס ויונדאי i30 בסגמנט הסטיישנים. ב-2014 צפויות להגיע ארצה גם גרסאות הסטיישן של הונדה סיוויק וסיאט לאון.
טויוטה אוריס סטיישן. העיצוב לא מגושם / צילומים: יצרןטויוטה אוריס סטיישן ארוכה מהאוריס הרגילה ב-28.5 ס"מ וגבוהה ממנה בס"מ וחצי. בסיס הגלגלים לא השתנה, והוא עומד על 260 ס"מ בלבד - נתון נמוך מהממוצע בקטגוריית המשפחתיות. באוריס הרגילה הנתון מתבטא במרווח רגליים מצומצם מאחור, ובקרוב נבחן את גרסת הסטיישן בכדי לעמוד על ההבדלים בין השתיים. נפח תא המטען עומד על 530 ליטר.
בחרטומה של האוריס סטיישן שוכנת יחידת ההנעה ההיברידית המוכרת של טויוטה, עם מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר והספק משולב של 136 כ"ס. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 11.2 שניות, וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 25.6 ק"מ לליטר - נתון טוב בהרבה לעומת כל משפחתית סטיישן אחרת, ועדיף גם על זה של רנו מגאן הדיזלית.
רשימת האבזור עשירה כמקובל בדגמים האחרונים של טויוטה. בין היתר ניתן למצוא ברכב את מערכת Toyota Touch הכוללת מסך מגע, מערכת שמע עם חיבורים ל-USB, דיבורית בלוטות' ומצלמת רוורס; בנוסף מציעה האוריס סטיישן 7 כריות אוויר, חישוקים קלים, הנעה ללא מפתח, בקרת אקלים ועוד. המחיר, כאמור, יעמוד על 137,900 שקל - יקר ממרבית המתחרות, וגבוה ב-1,000 שקל מהמחיר של האוריס ההיברידית בגרסת ההאצ'בק. מי שיקבל את הרכב מהעבודה יהנה מהטבה בשווי השימוש השמורה לרכב היברידי בסך 560 שקל.
ירידת מחיר בורסובמקביל להשקת האוריס מודיעה היבואנית "יוניון מוטורס" על הוזלה של כ-9,000 שקל במחיר של הורסו. המחיר החדש יעמוד על 155,000 שקל, הנמוך ביותר בסגמנט המיניוואנים. בנוסף שודרגה רשימת האבזור, והיא כוללת את הדור השני של מערכת Toyota Touch ברזולוציה גבוהה יותר, וכן חיישני לחץ אוויר בצמיגים.
לדגמי טויוטה בישראל -
טויוטה
פורסם לראשונה ב- 08.01.14
למאמר זה התפרסמו 9 תגובות