יבואנית טויוטה החלה היום (ב') במכירה המוקדמת של
טויוטה אייגו X, מכונית המיני-פנאי העירונית. מדובר ביורשת לאייגו המקורית, שקורצת לעולמות הפנאי ותוצע במחיר גבוה מזה של קיה פיקנטו ויונדאי i10 שנחשבו בעבר למתחרותיה - אך מנגד תהיה זולה ב-6,000 שקלים מהמתחרה הנוכחית היחידה, סוזוקי איגניס. רכבים ראשונים צפויים להימסר ללקוחות בישראל רק בסוף חודש אפריל או בתחילת חודש מאי.
האייגו X, שמיוצרת בצ'כיה, מבוססת על פלטפורמת ה-GA-B של
טויוטה, אותה אחת שמשרתת גם את היאריס. בהשוואה לאייגו היוצאת,האורך צמח ב-23.5 ס"מ והוא עומד על 370 ס"מ; לרוחב נוספו לא פחות מ-12.5 ס"מ לכדי 174 ס"מ, ואילו לגובה נוספו 5 ס"מ בסך הכל והוא עומד על 151 ס"מ. בסיס הגלגלים של ה-X עומד על 243 ס"מ, צמיחה של 9 ס"מ ביחס לאייגו הרגילה. נפח תא המטען לעומת זאת לא גדול במיוחד ועומד על 231 ליטרים - נתון מקובל עבור מכונית מיני. לעומת האיגניס, האייגו X אמנם רחבה ב-5 ס"מ, אך גם נמוכה בכ-7 ס"מ.
המנוע של האייגו X זהה לזה של האייגו היוצאת: מדובר במנוע 1,000 סמ"ק עם 3 צילינדרים, הספק מירבי של 72 כוחות סוס ותאוצה של 14.8 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. אך בניגוד לדור היוצא ששווק עם תיבת הילוכים רובוטית, ובניגוד לצמד המתחרות לבית קיה ויונדאי שעברו גם הן לתיבה כזו, האייגו X מצוידת בתיבת הילוכים רציפה שעשויה להיות קלה בהרבה לעיכול עבור הצרכן הישראלי.
טויוטה אייגו X תשווק בשתי רמות גימור. גרסת ה"פיור" הבסיסית תוצע במפרט הכולל מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך "8 וקישוריות למכשירי אנדרואיד ואפל, מצלמת רוורס וצמד חלונות חשמל (האחוריים נפתחים לכדי חרך צר בלבד). גרסת ה"פולס" מוסיפה למפרט גם חישוקים קלים, פנסי ערפל קדמיים, צביעה שחורה לגג, מנופי שליטה מההגה על תיבת ההילוכים וריפודים בשילוב צבע הרכב.
לשתי הגרסאות מידת צמיגים חריגה: קוטר החישוק אמנם גדול מהמקובל ועומד על 17 אינץ', אך רוחב הצמיג הוא 175 מ"מ בלבד.
מפרט אביזרי הבטיחות נדיב בהרבה וכולל 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו גלגלי, מערכת לשמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת עייפות ומערכת זיהוי תמרורים.
טויוטה אייגו X - מחירים:
טויוטה אייגו X בגרסת Pure תעלה 93,990 שקלים
טויוטה אייגו X בגרסת Pulse תעלה 98,990 שקלים
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות