אחרי שפגשנו על כבישי ישראל את פיג'ו 108 וסיטרואן C1 מהדור החדש, מצטרפת אליהן הצלע השלישית בחבורה - טויוטה אייגו. מכונית המיני של טויוטה נבדלת מאחיותיה בעיקר בעיצוב החיצוני, ותחזיר את היבואנית להתמודדות בפלח השוק שנסגר ב-2015 על כ-29 אלף מסירות. ומה הסיבה לאיחור האופנתי של הטויוטה? "לא הצלחנו לקבל מהיצרן את מה שביקשנו, אז פתחנו במעין שביתה איטלקית", אמר הבוקר (ד') במסיבת עיתונאים מנכ"ל היבואנית רן דנאי. "היצרנית רצתה שנתמחר את המכונית ב-79,900 שקל, אבל אחרי שויתרנו על כמה קלפים מצידנו והם גם הלכו לקראתנו, הגענו למחיר שלדעתנו מתאים למכונית". המחיר, שיתחיל ב-65 אלף שקל לגרסה הידנית ו-70 אלף שקל לרובוטית, יהיה יקר ב-1,000 עד 6,000 שקלים מהמחירים של האחיות לבית פיג'ו-סיטרואן. בגרסאות האוטומטיות-רובוטיות עומד הפער על 1,000 - 2,000 שקלים, כאשר ישנם הבדלי אבזור קלים בין המכוניות.
טויוטה אייגו מתפרשת למימדים זעירים עם אורך של 345.5 ס"מ, רוחב של 161.5 ס"מ וגובה של 146 ס"מ. היא תשווק בישראל עם מנוע אחד בנפח 1,000 סמ"ק, בהספק של 69 כ"ס עם מומנט של 9.7 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 15.5 שניות (14.2 בגרסה הידנית) וצריכת הדלק הממוצעת ע"פ נתוני היצרן היא 23.8 ק"מ לליטר (24.4 בידנית). שלא כמו בפיג'ו המקבילה, טויוטה לא תציע את גרסת ה-1,200 סמ"ק.
היצע הגרסאות כולל גרסאות 1,000 סמ"ק ידניות ורובוטיות, שיוצעו שתיהן גם במרכב רגיל וגם בתצורת "גג נפתח" (חלקית, בסגנון קופסת סרדינים). הפיג'ו מוצעת בגרסה הפתוחה רק עם תיבה רובוטית, כך שהגרסה הידנית הפתוחה של הטויוטה מתכבדת בתואר "המכונית הפתוחה הזולה בישראל".
טויוטה אייגו. הצבעוניות נכנסת לתא הנוסעיםרשימת האבזור של טויוטה אייגו כוללת חישוקים קלים בקוטר "15, שש כריות אוויר, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מגביל מהירות (בגרסה הידנית בלבד) ומערכת מולטימדיה מקורית הכוללת מסך מגע בגודל "7, מצלמת רוורס, דיבורית בלוטות', חיבורי AUX+USB ושיקוף של חלק ממכשירי הסמארטפון. בשלושת החודשים הראשונים תציע היבואנית ללא תשלום גם מערכת מובילאיי, שלאחר מכן תוצע בתשלום של 1,000 שקלים.
חיפויי הפלסטיק החיצוניים בגריל ה-X הקדמי, בפגושים ובספי הדלתות יהיו ניתנים לבחירה בצבעים משתנים, עם אפשרות להחלפה לצבעים אחרים בהמשך חיי המכונית במוסכי היבואן בעלות של 1,000 שקלים.
על פי היבואן, צפי המכירות של טויוטה אייגו בשנה הראשונה עומד על 600 מכוניות - נתון שימקם אותה בחלק התחתון של הקטגוריה, יחד עם האחיות לבית פיג'ו-סיטרואן.
טויוטה אייגו. לא אמורה להפוך ללהיט מכירותהמחירים:טויוטה אייגו 1.0 ידנית - 64,900 שקל
טויוטה אייגו 1.0 רובוטית - 69,900 שקל
טויוטה אייגו 1.0 ידנית גג נפתח - 69,900 שקל
טויוטה אייגו 1.0 רובוטית גג נפתח - 75,900 שקל
טויוטה אוונסיס - גרסה חדשה ומוזלתבמקביל להשקת האייגו, הודיעה יבואנית טויוטה על השקת גרסה חדשה ומוזלת למכונית המנהלים טויוטה אוונסיס. הגרסה החדשה תצויד במנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר בהספק של 147 כ"ס, לעומת מנוע 2.0 ליטר בהספק של 152 כ"ס בגרסה ששווקה עד היום. צריכת הדלק עם המנוע החדש תהיה נמוכה במעט מהמנוע היוצא - 16.9 ק"מ לליטר בממוצע, וקבוצת הזיהום היא 5 במקום 6.
במקביל להקטנת המנוע, לרשימת האבזור מצטרפת מערכת לכניסה והנעה ללא מפתח - זאת בנוסף לאבזור המוכר באוונסיס, שכולל מערכת מולטימדיה עם מצלמת רוורס ודיבורית, מראות צד עם קיפול חשמלי, מראה מרכזית נגד סנוור, חיישני גשם ותאורה, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.
טויוטה אוונסיס. ירידת מחיר / צילום: נועם רייןהגרסה החדשה, שתיקרא בשם Executive, אמורה על פי היבואנית לפנות לציי רכב המחפשים מכוניות בדרג ביניים בין קבוצת המשפחתיות למנהלים - שם נמצאות בדרך כלל גרסאות ה-1,400 סמ"ק של סקודה אוקטביה, הונדה סיוויק ואחרות. צפי המכירות עומד על כ-700 יחידות בשנה (בשנה החולפת נמכרו 243 יחידות מדגם האוונסיס), והמחיר יעמוד על 147,500 שקלים.
לדגמי טויוטה בישראל -
טויוטה
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות