בקצרה:
- הגרנד היילנדר יציע 8 מושבים מרווחים מבעבר
- גם עיצוב הפנים התעדכן, עם מסכים גדולים יותר
- נוספה גרסה היברידית מחוזקת עם 362 כ"ס
רכב הפנאי הגדול טויוטה היילנדר נחשף בגרסה מוארכת, שמקבלת את השם "גרנד היילנדר" - ותתמקם בין הדגם המוכר לבין טויוטה סקויה הענק. מספר המושבים לא השתנה ויעמוד כבעבר על 7 או 8, בהתאם לגרסה. היבואנית המקומית לא צפויה להשיק את הדגם בישראל, אך סביר להניח כי ניתן יהיה לפגוש אותו כאן באמצעות יבואנים מקבילים ועקיפים.
טויוטה לא מפרסמת נתונים טכניים מלאים בנוגע למימדים, אבל כמו הגרסה הרגילה, גם הגרנד יוצע עם אופציה לשמונה נוסעים (שלושה בשורה השלישית) או לשבעה עם צמד מושבי קפטן בשורה השניה. כשכל המושבים בשימוש, תא המטען גדול ב-141 ליטר (594 ליטר על פי תקן EPA) מזה בהיילנדר הרגיל.
השינויים בסביבת הנהג כוללים לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול ("12.3) בעוד בורר ההילוכים הוא כעת אלקטרוני. שינויים נוספים כוללים מיזוג מפוצל לארבעה אזורים (שלושה בדגם הרגיל) ולא פחות משבעה שקעי USB (חמישה בהיילנדר הרגיל).
הגרנד יוצע בגרסה היברידית המוכרת מהדגם הרגיל, המשלבת בין מנוע 2.5 ליטר בנזין למונע חשמלי, עם 243 כ"ס. או בגרסה היברידית מחוזקת (מכונה Hybrid MAX) המשלבת בין מנוע 2.4 ליטר בנזין מוגדש למנוע חשמלי, ומייצרת 362 כ"ס. בגרסאות ההנעה הקדמית יש תיבת הילוכים רציפה, גרסאות הנעה כפולה כוללות גם מנוע חשמלי אחורי המחובר ישירות לגלגלים הסמוכים אליו. לגרסה החזקה יותר כושר גרירה של כ-2,270 ק"ג, כ-680 ק"ג יותר מהיילנדר היברידי רגיל.
אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת, אבל לא על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי כמו בחלק מהמתחרים בקטגוריה.
פורסם לראשונה ב- 12.02.23
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות