הדור הנוכחי והשמיני במספר של טויוטה היילקס הגיע לישראל לפני כשנה. כמו קודמו, גם
הושק אצלנו בגרסאות 4X4 בלבד - אבל כעת מודיעה היבואנית על הרחבת ההיצע עם צירופן של גרסאות 2X4, באותו גובה בדיוק אך עם הנעה אחורית בלבד - ובמחירים נמוכים יותר.
יהיה זול ב-22 אלף שקל ממקבילו בעל ההנעה הכפולה. מלבד היתרון במחיר הרכישה, גרסאות ה-2X4 של טויוטה היילקס מציעות גם שיפור קל בתצרוכת הדלק ביחס לגרסאות ההנעה הכפולה.
למעשה, בכך מצטרף ההיילקס למרבית מתחריו שמוצעים גם בגרסאות הנעה אחורית, וזוכים להצלחה לא מבוטלת בשוק: בשנה שעברה הוביל את המכירות בקטגוריה איסוזו די-מקס, ו-32% מהמכוניות שעלו על הכביש צוידו בהנעה אחורית בלבד (בדי מקס הגרסה הזו מגיעה גם עם מרכב נמוך). אחוז דומה של גרסאות 2X4 קיים גם אצל מיצובישי טרייטון, בעוד המתחרים שלא מציעים גרסאות 2X4 כלל (פולקסווגן אמארוק, סאנגיונג אקטיון ספורטס) נמכרים במספרים נמוכים משמעותית.
הפעם האחרונה בה שווק טויוטה היילקס בישראל בגרסאות 2X4 היתה בשנת 2008, ואז שלטה הגרסה הזו בכ-60% ממכירות ההיילקס. הגרסה החדשה אמורה לא רק לפנות ללקוחות פרטיים שלא זקוקים ליכולת שטח, אלא גם לאפשר ליבואנית להשיג יתרון בהתמודדות במכרזים שונים. רק לאחרונה זכה ההיילקס במכרז של מינהל הרכב הממשלתי, אך בשל מחירו הגבוה הוצע לחלק מעובדי המדינה לבחור בין היילקס ידני לאיסוזו די מקס אוטומטי, מה שהעניק יתרון משמעותי לאיסוזו.
המחירים:טויוטה היילקס 2X4 ידני - 204,900 שקל
טויוטה היילקס 2X4 אוט' - 233,900 שקל
טויוטה היילקס 4X4 ידני - 226,900 שקל
טויוטה היילקס 4X4 אוט' - 255,900 שקל
לדגמי טויוטה בישראל -
טויוטה פורסם לראשונה ב- 08.12.16
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות