יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, החלה בשיווק טויוטה היילקס החדש. הדור השמיני של טנדר העבודה הקשוח מצוייד בשלדה חדשה (עדיין שלדת סולם נפרדת), מערך מתלים חדש לחלוטין ומערכת הנעה חדשה הכוללת מנוע 2.4 ליטר טורבו דיזל ותיבת הילוכים שפותחה במיוחד עבור הדגם.
טויוטה מספרת כי במסגרת פיתוח הדגם החדש ביקרו מהנדסיה ב-125 מדינות – וישראל ביניהן – על מנת לאסוף פידבק מרוכשים ולעמוד על סביבת המחיה הטבעית של הרכבים. ההיילקס החדש מגיע ארצה חודשים ספורים אחרי השקתו העולמית וממש מספר שבועות בודד אחרי שנחת אצלנו מתחרו העיקרי, מיצובישי L200 שהגיע גם הוא בדור חדש תחת הכינוי טרייטון.
טויוטה היילקס החדש, כמו יריבו לבית מיצובישי, מתבסס על שלדת סולם נפרדת ומערך מתלים חדש לחלוטין לטובת עבירות נאותה יותר בשטח סלעי קשה. הוא מגיע ארצה בגרסת הדאבל קבינה (ארבע דלתות בגודל מלא) אורך בסיס הגלגלים שלו הוא 308.5 ס"מ (300 ס"מ בטרייטון) והאורך הכללי גדול ב-9 ס"מ מהרכב היוצא עם 533 ס"מ מפגוש לפגוש (520.5 ס"מ בטרייטון). ההיילקס החדש גם רחב ונמוך מקודמו עם 185.5 ו-181 ס"מ בהתאמה (178.5 ו-177 ס"מ בטרייטון).
טויוטה היילקס החדש. גדול יותר ממתחרו העיקרינראה שגם בכל הנוגע ליכולת העמסה ההיילקס מחזיק – לפחות על הנייר – ביתרון מסויים על הטרייטון. למרות משקל העמסה נמוך יותר של 850 ק"ג (1,030 ק"ג בטרייטון) כושר הגרירה שלו גבוה יותר עם 3,200 ק"ג לנגרר עם בלמים (3,100 ק"ג בטרייטון) ומידות הארגז מעט גדולות יותר עם 152.5 ס"מ לאורך ו-154 ס"מ לרוחב (152 ו-147 ס"מ בהתאמה בטרייטון).
טויוטה היילקס החדש מקבל גם מערכת הינע חדשה המורכבת ממנוע 2.4 ליטר טורבו דיזל ותיבות הילוכים שפותחו במיוחד עבור הדגם. התיבות המוצעות הן ידנית או אוטומטית פנטרית ולשתיהן שישה הילוכים. המנוע החדש מפיק 150 כ"ס ומומנט מרבי של 40.5 קג"מ המגיעים כבר ב-1,600 סל"ד ועוברים כמובן לכל ארבעת הגלגלים. צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 13.7 ק"מ לליטר.
טויוטה היילקס החדש. מערכת מולטימדיה תגיע בדגם הבכיר
טויוטה היילקס החדש בשתי רמות גימור, כאשר הבסיסית תשווק עם תיבת ההילוכים הידנית בעוד הבכירה תוצע עם האוטומטית. רשימת האבזור כוללת כסטנדרט חלונות כהים, מראות צד עם פנסי איתות, תאורת יום מבוססת הלוגן ועוד. הגרסה הבכירה מוסיפה עיטורי ניקל במיקומים אסטרטגיים, חישוקים קלים (17 אינץ' בשני הדגמים), מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' עם חיבורי AUX ו-USB, בקרת שיוט והגה מצופה עור. מערך הבטיחות דומה בשני הדגמים והוא כולל 7 כריות אוויר וכל מרכות הבטיחות האלקטרוניות המקובלות, בהן בקרת משיכה, אחיזה, זינוק בעליה, ובקרת יציבות בזמן גרירה.
מחירו של טויוטה היילקס ידני עומד על 226,900 ש"ח והדגם האוטומטי המאובזר יותר יעלה לכם 255,900 ש"ח.
לדגמי טויוטה בישראל -
טויוטה
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות