לאחר שמכרה ברחבי העולם למעלה מ-5 מיליון יחידות של טויוטה פריוס במשך 25 שנה, ובכך חסכה לטענתה פליטות CO2 בהיקף של 82 מיליון טון, חושפת טויוטה דור חדש וחמישי במספר למשפחתית ההיברידית. כמו בדור הקודם, גם הפעם תוצע הנעה היברידית מסורתית ולצידה יחידה היברידית-נטענת, אך גרסה חשמלית מתבקשת עדיין לא על הפרק. זאת על אף שבסין כבר חשפה טויוטה משפחתית היברידית בשם bZ3.
מיבואנית טויוטה יוניון מוטורס נמסר כי השיווק בישראל צפוי להיפתח באמצע השנה הבאה בגרסת הפלאג-אין הייבריד בלבד - שהיא היחידה שתוצע בשווקי אירופה.
צפייה בתוכן טויוטה חושפת פריוס חדשה: עדיין לא חשמלית
הפריוס החדשה, שעדיין מוגדרת כ"אב טיפוס", מציגה מראה מרשים מבעבר וייחודי גם לעומת משפחתיות קומפקטיות אחרות. החזית נקיה עם פנסי לד צרים שמוטמעים בסבכה העליונה, חישוקי הגלגלים גדלו ל-19 אינץ', מאחור ידיות הדלתות נסתרות ואילו נקודת שיא הגובה של הגג הונמכה ב-5 ס"מ והוזזה לאחור, על מנת לטשטש את המראה ה"ביצתי" של הפריוסים הקודמות. בחלק האחורי ניתן לפגוש בשמשה משופעת שמסתיימת ביחידת תאורה רחבה שנמתחת לכל רוחב דלת תא המטען.
הקיצוץ במימד הגובה משאיר את הפריוס על גובה של 142 ס"מ בלבד. בסיס הגלגלים התארך ב-5 ס"מ ויגיע ל-275 ס"מ מרשימים, אך האורך הכללי דווקא התקצר בשיעור דומה ויעמוד על 460 ס"מ. לרוחב נוספו 2.2 ס"מ.
הפריוס תשווק בעולם עם שלוש יחידות הנעה, שתיים מהן היברידיות רגילות והשלישית נטענת. גרסת הבסיס תצויד במנוע ה-1.8 ליטרים המוכר, שלאחרונה עבר מקצה שיפורים והגיע להספק של 140 כ"ס. מעליה תוצע גרסת 2.0 ליטרים היבירידית עם הספק של 193 כ"ס ואופציה להנעה כפולה עבור מדינות עם אקלים חורפי.
הגרסה ההיברידית-נטענת עברה שיפור דרמטי ביכולות לעומת הדור היוצא. נפח המנוע גדל מ-1.8 ל-2.0 ליטרים, ההספק כמעט הוכפל והגיע ל-223 כ"ס והתאוצה ל-100 קמ"ש התקצרה ב-4.4 שניות ותימשך 6.7 שניות בלבד - כל זאת עם צריכת דלק זהה לזו של הדור היוצא. בנוסף, סוללת הליתיום-יון גדלה בלמעלה מ-50% ותציע קיבולת של 13.6 קוט"ש, ובהתאם תציג טווח נסיעה חשמלי משופר של כ-75 ק"מ. הסוללות ימוקמו מתחת למושב האחורי ולא מתחת לתא המטען כבעבר, זאת במטרה להנמיך את מרכז הכובד של הרכב ולהימנע מפגיעה בנפח ההעמסה.
בטויוטה מדווחים גם כי הפריוס החדשה תתבסס על דור שני של פלטפורמת ה-TNGA, שזכתה למספר חיזוקים לטובת שיפור קשיחות המרכב, נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים. כמו כן, הפלטפורמה החדשה מאפשרת שימוש בחישוקים בקוטר גדול מבעבר.
סביבת הנהג של הפריוס החדשה מזכירה את זו של ה-BZ4X החשמלי, עם לוח מחוונים דיגיטלי קטן ("7) שממוקם מעל גלגל ההגה, ומסך מולטימדיה גדול ששוכן מעל לפקדי המיזוג הפיזיים. צבעי הפנים יהיו שחורים בלבד, אך תאורת אווירה צבעונית תשבור את הגוונים הכהים ותאפשר גם מתן התרעות של מערכות הבטיחות, שלב אחד לפני ההתרעות הקוליות.
בנוסף מציגה טויוטה כמה מערכות חדשות, בהן אפשרות לכניסה ויציאה עצמאית של הרכב מחניות באמצעות השלט או באמצעות אפליקציה יעודית, בדומה למערכת המקבילה של יונדאי איוניק 5. מצלמות מקוריות יאפשרו תיעוד של הנסיעה וכן הקלטה של נתוני הדרך על גבי מחשב הרכב, ואילו שקעי חשמל בהספק של 1500 וואט יותקנו במושב האחורי ובתא המטען, לטובת הפעלת אביזרים חיצוניים. טויוטה תספק גם אביזר שמאפשר להוציא את הכבל מתוך החלון האחורי ולאטום את הפתח למניעת חדירה של גשם וחרקים.
מערכת פאנלים סולאריים שתותקן על גג הפריוס תאפשר טעינה של "1250 קילומטרים בשנה", כך על פי טויוטה, ותאפשר גם הפעלת מיזוג מרחוק בזמן חניה.