בתחילת 2012 הגיעה טויוטה יאריס לישראל והגרסה המתקדמת שלה כבר נראית באופק. טויוטה יאריס הייבריד, עליה שמענו עוד בהשקתה של היאריס המקורית, הוצגה בתערוכת ז'נבה שנפתחת בימים אלו - ולפי דפי הנתונים, הפתרון למחירי הדלק נראה פתאום קרוב מתמיד.
עיצוב חדש לחזית, אבל החידוש העיקרי הוא מתחת למכסה המנוע. טויוטה יאריס הייבריד / צילומים: יצרן
בניגוד לטויוטה אוריס הייבריד המשפחתית, היאריס הירוקה לא נעזרת במנוע של טויוטה פריוס. יחידת ההנעה שתשמש את היאריס, ותופיע בעתיד גם בדגמים היברידיים נוספים של טויוטה, מורכבת ממנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר (המספק לבדו 74 כ"ס) ומיחידה חשמלית נוספת המעלה את ההספק הכולל ל-100 כ"ס – בדיוק כמו בגרסת הבנזין הרגילה. נתוני הביצועים שופרו לעומת הגרסה הסטנדרטית, ובגרסה זו הם עומדים על 11.8 שניות מ-0 ל-100 לעומת 12.3 שניות כיום. שינויים עיצוביים קלים שנערכו בגרסה ההיברידית משפרים במעט את מקדם הגרר של המכונית ומבדלים אותה מהיאריס הבנזינית. נפח תא המטען, שממילא לא היה גדול במיוחד, לא נפגע מהוספת מערך המצברים מאחור.
ולשאלת השאלות: כמה היא אוכלת? בטויוטה טוענים שהיאריס ההיברידית מסוגלת לנוע למרחק של 28.6 ק"מ באמצעות ליטר אחד של בנזין. אנחנו כבר מחכים לראות אותה בישראל.
לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה
פורסם לראשונה ב- 07.03.12
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות