בקצרה:
- טויוטה מציגה גרסה מחוזקת ליאריס, עם 130 כ"ס
- מערכות הבטיחות שודרגו, מסכי התצוגה גדלו
- היבואנית: "לא ידוע מתי תגיע לישראל"
טויוטה מציגה שורה של עדכונים למכונית הסופר-מיני המצליחה, אך ללא שינוי בעיצוב החיצוני, למעט חישוקים במראה חדש וצבעי גוף נוספים. השינוי העיקרי שבוצע הוא ביחידת ההנעה: לצידה של היחידה ההיברידית המוכרת, עם נפח של 1.5 ליטרים והספק של 116 כ"ס, תוצע מעתה גם גרסה מחוזקת עם הספק של 130 כ"ס.
השיפור בהספק של טויוטה יאריס הושג הודות לשימוש במנוע חשמלי גדול וחזק יותר עם תוספת של 30% למומנט המירבי, וכן בזכות שיפורי תוכנה וחומרה ליחידת הבקרה של המערכת ההיברידית. התוצאה: שיפור של חצי שניה בתאוצה ל-100 קמ"ש, שתימשך 9.2 שניות בגרסה החדשה, לצד הבטחה לשיפור גם בתאוצות הביניים ובתחושות.
אל ההיצע המוכר של מערכות הבטיחות, שכלל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, התרעת שטחים מתים וזיהוי תמרורים, נוספו כעת עוד מספר מערכות חדשות. מצלמה ורדאר חדשים עם טווח סריקה רחב מבעבר יאפשרו כעת גם זיהוי של אופנועים, בנוסף ליכולת לזיהוי מכוניות, רוכבי אופניים והולכי רגל; מערכת חדשה תתערב בדוושת התאוצה ותמתן את פעולתה במקרה של סיכון להתנגשות ובכניסה לעיקולים; מערכת לניטור מצב הנהג תעצור את הרכב ותפתח דלתות במידה והנהג לא יגיב להתרעות. כמו כן נוספו מערכות להתרעה על פתיחת דלת במעבר רכב חולף והתרעה על שכחת ילד מאחור.
בנוסף שופרו המערכות הקיימות, כאשר בקרת השיוט האדפטיבית מגיבה כעת מהר יותר ומונעת עקיפה מימין, המערכת להתרעת סטיה מנתיב מתנתקת אוטומטית בזמן התחמקות ממכשול, והמערכת לשמירת נתיב פועלת בצורה "טבעית מבעבר", כך טויוטה.
בתא הנוסעים מציגה היאריס מסך מגע בגודל 9 או 10.5 אינץ', שיחליף את מסך ה-"8 של הדגם היוצא. בנוסף שופר הממשק של מערכת המולטימדיה עם תגובות מהירות ותפעול אינטואיטיבי מבעבר, וניווט מבוסס ענן שיוצע כסטנדרט. לוח מחוונים דיגיטלי חדש יוצע בגדלים של "7 או "12.3, כאשר הגדול מבין השניים יאפשר בחירה מתוך ארבעה סגנונות תוצגה שונים. אפליקציה יעודית תאפשר את פתיחת הרכב והפעלת המנוע מרחוק.
פורסם לראשונה ב- 31.05.23
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות