טויוטה הציגה לפני למעלה משנתיים את היאריס קרוס, רכב פנאי קטן החולק פלטפורמה ומכלולים עם היאריס כמובן, וכעת היא מוסיפה להיצע הגרסאות גם את ה-GR Sport. לעומת האחות הקטנה לא מדובר בגרסה ספורטיבית קיצונית בהשראת עולמות הראלי, אלא בגרסת עיצוב בדומה לזו של הקורולה GR Sport אשר הוצעה בישראל לזמן מוגבל וה-C-HR GR Sport המשווק גם כיום.
מבחוץ ליאריס קרוס GR Sport סבכה קדמית בעיצוב רשת מוכספת, דיפיוזר אחורי בעיצוב ספורטיבי, חישוקי 18 אינץ' עם 10 זרועות, צבע אפור ייחודי עם אופציה לגג בצבע שחור וכמובן תגיות GR Sport מלפנים ומאחור.
מבפנים ישנם מושבים בגוון אפור כהה עם תפירה אדומה שמגיעה גם אל גלגל ההגה ומוט ידית ההילוכים ודוושות אלומיניום. תגיות ה-GR הגיעו גם לפנים עם הרכב וניתן למצוא אותן על ההגה, כפתור ההנעה והמושבים.
פרטי האבזור המוצעים נותרו זהים לגרסאות השגרתיות וה-GR Sport תציע פריטים כגון בקרת אקלים מפוצלת, מושבים קדמיים מחוממים, בלם יד חשמלי עם פונקציית "אוטו-הולד" ועוד. מערך הבטיחות מקיף וכולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע לנהג בתמרוני חירום, התרעת עייפות, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, זיהוי תמרורים והתרעת שכחת ילד במושב האחורי.
היאריס קרוס GR ספורט תוצע עם יחידת ההנעה ההיברידית המוכרת – 1.5 ליטרים בהספק של 116 כ"ס, בשידוך לתיבה רציפה והנעה קדמית.
מבחינה דינאמית ההבדל בין היאריס קרוס GR Sport ליאריס GR הספורטיבית תהומי. בעוד היאריס GR משלבת בין פלטפורמת היאריס GA-B לבין זו של הקורולה GA-C בחלקה האחורי, לטובת עמידה בעומסים גבוהים יותר, ביאריס קרוס GR Sport אין שוני בפלטפורמה, אך בטויוטה מציינים כי המתלים כיולו באופן דינאמי יותר.
טויוטה יאריס קרוס GR Sport תהיה זמינה באירופה החל מהרבעון השלישי של השנה, אך מיונוון מוטורס, היבואנית המקומית, נמסר כי בשלב זה אין כוונה לשווקה בישראל.
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות