טויוטה חשפה היום (ה') במסיבת עיתונאים דיגיטלית רכב פנאי קטן חדש בשם יאריס קרוס. הרכב יתבסס על פלטפורמת ה-GA-B מסדרת ה-TNGA, ויציע אופציה להנעה כפולה והבטחה למרווח פנימי נדיב. הייצור יתחיל בצרפת ב-2021 ומהיבואנית יוניון מוטורס נמסר כי מועד ההגעה לישראל עדיין לא ידוע.
טויוטה יאריס קרוס מציג עיצוב עם קריצה ברורה לעולמות השטח ולראב 4 הגדול, בזכות קווים זוויתיים וישרים, פגושים וחצאיות בצבע שחור, קשתות בתי גלגלים רבועות וחישוקים שיגיעו לקוטר של 18 אינץ'.
היאריס קרוס מציג בסיס גלגלים זהה לזה של
היאריס החדשה, 256 ס"מ, אך הוא ארוך ממנה ב-24 ס"מ בזכות תוספת של 6 ס"מ מלפנים ו-18 ס"מ מאחור, כך שהאורך הכללי עומד על 418 ס"מ. בהשוואה ליאריס החדשה נוספו גם 9 ס"מ לגובה (156 ס"מ בסך הכל) ו-2 ס"מ לרוחב (176.5).
למרות הגידול במימדים לעומת היאריס וההבטחה למרווח פנימי גדול, מדובר באחד מרכבי הפנאי הקטנים בקטגוריה: הוא קטן משמעותית מסקודה קאמיק, פיג'ו 2008 ואפילו מניסאן ג'וק, וארוך ב-5 ס"מ מסיאט ארונה - אך זה האחרון נהנה מיתרון במימד הרוחב. בהשוואה לטויוטה C-HR, היאריס קרוס קצר ב-21 ס"מ, צר ב-3 ס"מ אך גם גבוה בחצי ס"מ.
נפח תא המטען עומד על 390 ליטרים, גדול בכמעט 100 ליטרים בהשוואה ל-C-HR. המושב האחורי מתקפל בחלוקה של 40:20:40 ומציע מדף לשינוי הגובה ואופציה לפתיחה חשמלית בהושטת רגל.
יחידת ההנעה תהיה זהה לזו שביאריס החדשה. מדובר על מנוע היברידי חדש המבוסס על מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים עם 3 צילינדרים ובהספק של 116 כ"ס. גרסת ההנעה הכפולה תציע מנוע חשמלי נפרד לציר האחורי, מה שמייתר את הצורך בגל הינע כבד. בטויוטה לא מפרסמים עדיין את נתוני הביצועים ותצרוכת הדלק, אך מבטיחים כי גרסת ההנעה הכפולה תהיה החסכונית ביותר מבין רכבי ההנעה הכפולה בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים.
גם רשימת האביזרים טרם פורסמה, אך היצע מערכות הבטיחות יכלול מפרט דומה לזה של היאריס החדשה - כלומר, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית הפועלת בכל טווחי המהירויות ומערכת לשמירה על נתיב הנסיעה. בנוסף צפויה היאריס קרוס להציע "כרית אוויר מרכזית" להגנה מפני פגיעות צד.
בטויוטה מתכננים לייצר את היאריס קרוס בהיקף של 150,000 יחידות בשנה, במטרה לתפוס נתח שוק של 8% מקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים באירופה.
פורסם לראשונה ב- 23.04.20
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות