את טויוטה לנדקרוזר
[לחוות דעת על הרכב - טויוטה לנדקרוזר] לא צריך להציג. הוא אחד מרכבי השטח הנמכרים ביותר (והשיאן ב
מדד ספטמבר של iCar). על הדור החדש של לנדקרוזר
סיפרנו לכם לפני כחודש. וכעת, לאחר שמיששנו ושמענו עליו קצת יותר ממקור ראשון, הגיע הזמן לספר קצת יותר על זהותו.
חזותו של טויוטה לנדקרוזר החדש לא מפתיעה (או אולי מפתיעה, לאלה שציפו לשינוי משמעותי אחרי כמעט 8 שנות קיום), ומזכירה את זו של הדור היוצא - עד כדי כך שבמבט ראשון אפשר לבטל את הדור החדש כמתיחת פנים. הקווים הכלליים דומים, ובעוד שהחרטום עבר שדרוג הוא עדיין הרבה יותר "לנדקרוזר" מאשר "טויוטה מודרנית". גם מאחור שומר הלנדקרוזר על מאפייניו המוכרים, ולא מנסה לרכוש קווים עגלגלים או מודרניים כלשהם.
כל זאת אפשר היה לראות בתמונות שדלפו לתקשורת בחודשים האחרונים לפני ההשקה, אך את השינויים בהיצע המנועים שמרו היפנים בסוד, ולא פלא: משום שבניגוד לשמועות על מנוע דיזל חדש ומודרני, בחרו בטויוטה להשאיר את היחידות הנוכחיות כמות שהן, ללא שדרוגים ניכרים בתחום הכוח. יחידת הדיזל נותרת כמו שהיא: נפחה 3.0 ליטרים והספקה המירבי עומד על 171 כ"ס - 2 פחות מהדור היוצא - בהחלט לא הרבה ביחס למנועים מודרניים בנפחים דומים ולמשקל של הרכב, העומד על כ-3 טונות. בטויוטה מנסים לנחם עם הבטחות לצריכת דלק משופרת ביחס לדור היוצא - 12.3 לעומת 11.2 ק"מ לליטר בדור היוצא. ומה עם יחידת ה-V6 הבנזינית? זוהי אינה רלוונטית במיוחד לשוק האירופאי, ולא נמסרו עליה פרטים. ומכיוון שיחידה זו מעולם לא סבלה מחסרון בכוח, סביר להניח שהספקה יוותר זהה אף הוא.
טויוטה לנדקרוזר בתערוכת פרנקפורט. האם ישחזר את הצלחת קודמו? / צילום: טל ברונפרוכמו תמיד, טויוטה לנדקרוזר נותר נאמן למסורת רכבי השטח "של פעם". מה זה אומר? שלדת סולם ומתלי סרן חי מאחור. אך לא רק על שמרנות מדברים היפנים. לראשונה - שפע של עזרים טכנולוגיים מעניינים יכללו ברכב השטח. כך למשל תעזור מערכת ה-KDSS - כלומר Kinetic Dynamic Suspension System (ובתרגום חפשי, מערכת מתלים קינטית-דינמית) המקשיחה את המתלים בכביש לטובת התנהגות טובה יותר ומשחררת אותם בחזרה בשטח. ואם כבר במתלים עסקינן, יוצעו גם מתלים אדפטיביים (המכונים Adaptive Variable Suspension) המציעים שליטה על גובה המרכב ועוד.
עוד? מערכת ה-Multi terrain Select תגדיר מספר מצבי רגישות מצערת ובלימה בהתאם לסוג המשטח (בדומה למערכת בדגמי לנדרובר), ומערכת ה-Multi terrain Monitor בשילוב עם ארבע מצלמות חיצוניות תעזור לנהג לתכנן את נסיעתו ע"י תצוגה היקפית של הרכב ומיקום הגלגלים.
ומה בדבר תא הנוסעים, מנקודות התורפה של הדור היוצא? כאן אנחנו שמחים לדווח לכם על חדשות טובות. פגשנו בתערוכה תא נוסעים איכותי הרבה יותר מהדור היוצא, תא נוסעים שלא נכנע למישושים והנגיעות חסרות הפשרות שלנו - גם במקומות קצת פחות נגישים. בקונסולה המרכזית שולבו חומרים והיא הפכה למובלטת יותר כלפי חוץ לטובת נוחות גבוהה יותר רכים. הפלסטיקה, בכלליות, שופרה באופן עצום. בטויוטה גם ויתרו על מערכות בקרת האקלים והשמע המיושנות, לטובת יחידה הנראית ומרגישה מודרנית מתמיד, ובעיקר - נקייה ופשוטה לשימוש מהדור היוצא. מצויין.
טויוטה לנדקרוזר. קווים דומים לדור היוצא / צילומים: יצרן החברה היפנית לא מסרה את הלנדקרוזר החדש לנסיעות מבחן בתקופת התערוכה, ולכן התקשינו להתרשם מבידוד הרעשים, שלא היה מנקודות החוזק של הדור היוצא - במיוחד עם עניין כה רב סביב המכונית. אי אפשר, כמובן, בלי קצת מוזרויות - עם כל כך הרבה כפתורים, ידיות שליטה ואפילו מסך מרכזי - מדוע בחרו בטויוטה למקם לחצני כיוון שעון הישר במרכז הקונסולה? לא ברור.
גאדג'טים? יש. כל מה שניתן לחשמול - חושמל (בתוספת תשלום, כמובן): מושבים, הגה (עם זכרון) ואפילו מושבים אחוריים - אם כי מצאנו כי לאחר קיפולם, סירבה המערכת להחזיר את משענות הראש למקומן הטבעי. כאופציה, תוצע מערכת שמע מרשימה של חברת הרמן קרדון עם 14 רמקולים ומערכת מדיה מבוססת כונן קשיח. מערכת המיזוג מפוצלת לשורה האחורית וחלון תא המטען נפתח בנפרד ממנו, לטובת הטענה יעילה יותר.
טויוטה לנדקרוזר. שיפור עצום בתא הנוסעיםכצפוי, אצלנו זוכה טויוטה לנדקרוזר החדש לעיניין רב. פרטים מלאים על מפרטו של הרכב החדש בישראל יחשפו ביום רביעי הבא (25 בנובמבר), אך נכון לעתה ידוע כי ימשיך שיווק גרסאות 3.0 ליטר דיזל ו-4.0 ליטר בנזין (בתצורת V6), וכי תג המחיר צפוי לגדול לעומת הדגם היוצא. בנוסף, מוסרת יבואנית טויוטה לישראל - חברת יוניון מוטורס - כי הלנדקרוזר החדש יגיע לישראל מצוייד כסטנדרט במערכת KDSS המדוברת.
לדגמי טויוטה בישראל -
טויוטה
פורסם לראשונה ב- 17.11.09
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות