מאת טל ברונפר
טויוטה לנדקרוזר
[לחוות דעת על הרכב - טויוטה לנדקרוזר] הוא אביר השטח הבלתי מעורער בישראל. הצלחתו של רכב השטח החלה עוד בשנות ה-90, בדור הקודם של המכונית שכונה אז פראדו. הציבור הישראלי ניצל את מחירי הדיזל הנמוכים דאז ואת האמינות היפנית (והמחיר האטרקטיבי), הצביע ברגליים והפך את הפראדו לרב מכר. הדור החדש שהוצג בשנת 2002, זכה להצלחה רבה עוד יותר בגלל המודרניזציה שעבר, שהפכה אותו רלוונטי מתמיד גם לקהל שמחפש רכב יוקרתי.
ובכל זאת, מתחת לעור ולעץ הלנדקרוזר הוא רכב שטח קשוח, עם שלדת סולם ומתלים קשיחים שהניבו איכות נסיעה בינונית על כבישים סלולים, שם בסופו של יום בילה חלק ניכר של המכוניות את רוב חייהם. בקהילת השטח נחל הלנדקרוזר הצלחה רבה, והשורה התחתונה: טויוטה לנדקרוזר הוא רכב השטח היוקרתי הנמכר ביותר בישראל בעשור האחרון. בארצות מסויימות, אגב, רכב השטח עדיין מכונה פראדו, ובארה"ב ובערב הסעודית הוצמד לו מנוע V8 והוא נמכר דווקא תחת מותג לקסוס. את עיקר הצלחתו חווה הלנדקרוזר דווקא במזרח התיכון.
זה זמן רב שנסובו שמועות באינטרנט על יורשו של ה"לנד" המתיישן. כעת, השמועות מקבלות תוקף, כאשר תמונות ופרטים ראשוניים על טויוטה לנדקרוזר החדש דולפים לאינטרנט, כחודש לפני מועד חשיפתו ביפן, ב-14 בספטמבר.
מבט ראשוני במכונית החדשה מגלה קווי מתאר דומים מאוד לדור הקודם, שאינם מיישרים קו עם שפת העיצוב העולמית החדשה של היצרן. כפי הנראה, מעוניינים בטויוטה לשמור על בסיס הלקוחות של רכב השטח. ובכל זאת, מראהו החיצוני עודכן עם קווים עגלגלים יותר , בעיקר לאורך חלקו האחורי. הפנסים משוכים לאחור ויחידות התאורה הוחלפו. וכנראה שלא במקרה, הדימיון לאחות הגדולה - טויוטה לנדקרוזר V8 - הודגש בדור החדש של המכונית. יחידות התאורה האחוריות נותרו כמעט ללא שינוי.
הפרטים שדלפו מגלים כי בטויוטה מתכוונים לבצע מודרניזציה של המכונית מתחת למכסה המנוע ובתא הנוסעים ולהתאים אותה לדרישות של פלח השוק המתפתח. היצע המנועים טרם פורסם, אך ידוע כי כפי הנראה יחידת ה-V6 הבכירה תמשיך להיות בנפח 4.0 ליטרים שתציג שיפור משמעותי של עשרות רבות של כוחות סוס ביחס להספק של היחידה הנוכחית, שעומד על 250 כ"ס. לא ידוע אם מדובר במנוע חדש או שדרוג של היחידה הישנה. מנוע הדיזל המיושן של הלנדקרוזר היוצא (שהוצג עוד בשנת 2000) צפוי להיות מוחלף ביחידה חדשה בנפח 2.7 ליטרים, כאשר גם כאן ההספק צפוי לצמוח ביחס למנוע הדיזל הנוכחי. תמונות ריגול שפורסמו חושפות אפשרות כי הלנדקרוזר החדש יזכה לשידוך למנוע V8 הזהה לזה המשודך ללקסוס GX, בנפח 4.7 ליטרים, אם כי לא סביר שתצורה זו תגיע לארץ הקודש.
תא הנוסעים, אחת מנקודות התורפה של הדור היוצא, יזכה אף הוא לשדרוג - בו ניתן להבחין בתמונות שהודלפו. המראה הכללי נשאר נקי , אך ניתן להבחין בצג LCD מרכזי ובמכוונים אלקטרוניים, כמו גם שלל כפתורי שליטה על ההגה ומערכות שמע ומיזוג אוויר משודרגות ומודרניות. ניתן לצפות גם שהיפנים יקדישו תשומת לב לכיול מחודש של המתלים לטובת איכות נסיעה טובה יותר בכביש, ולאביזרי בטיחות רבים יותר ביחס לדור הנוכחי שהציע 2 כריות אוויר בלבד.
בשלב זה, לא ידוע מתי יעשה לנדקרוזר עלייה לארץ הקודש, אך סביר להניח שמועד זה יהיה סמוך לתחילת 2010. בנוגע למנועים ורמות האבזור אין פרטים, אך גם כאן ניתן לתאר כי יבואן טויוטה, יוניון מוטורס, יעדיף לשמור על המתכון הנוכחי ויציע גרסאות ארוכות וקצרות של המכונית, בשידוך למנוע דיזל ובנזין V6. החשיפה האירופאית של המכונית תהיה בתערוכת פרנקפורט בחודש ספטמבר הקרוב, אותה iCar יסקר למענכם ישירות מגרמניה, ויספק לכם פרטים בלעדיים וחדשים על רכב השטח החדש כאשר אלה יחשפו.
לדגמי טויוטה בישראל -
טויוטה
פורסם לראשונה ב- 15.08.09
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות