שלב הסיכומים של 2022 נמשך, וכעת מתפרסמים נתוני המכירות העולמיים של התאגידים הגדולים. טויוטה היא יצרנית הרכב הגדולה בעולם זו השנה השלישית ברציפות, לאחר שייצרה 10.5 מיליון רכבים בשנה החולפת - ממותגי טויוטה, לקסוס, דייהטסו ומשאיות הינו. במקום השני, בפער בולט של 2.2 מיליון כלי רכב, נמצא קונצרן פולקסווגן שסבל השנה מבעיות ייצור קשות - וייצר רק 8.3 מיליון רכבים ברשימת מותגים ארוכה הכוללת את פולקסווגן עצמה, סיאט, אודי, סקודה, פורשה, קופרה, למבורגיני, בנטלי, ויצרניות המשאיות מ.א.ן, סקניה ונוויסטאר.
במותג טויוטה בלבד יוצרו אשתקד כמעט 9 מיליון כלי רכב חדשים, בעוד לקסוס הוסיפה כ-625 אלף - ירידה של 18% לעומת 2021. אגב, באירופה בלבד צנחה לקסוס ביותר מ-30% בשנה החולפת. השוק האסייתי הוא החשוב ביותר עבור טויוטה, באופן טבעי, ושם נמכרו 3.3 מיליון כלי רכב חדשים מתוצרתה, עליה נאה של 6% לעומת 2021. את יפן מחשבת טויוטה בנפרד, ושם מכרה כ-1.3 מיליון כלי רכב אשתקד, ירידה של כמעט 13% לעומת 2021. אגב, במזרח התיכון נמכרו כמעט חצי מיליון מכוניות מבית טויוטה, עליה של יותר מ-18% - כמעט 37 אלף מהן בישראל לעומת יותר מ-41 אלף ב-2021.
גם נתוני המכירות לפי 30 מדינות אירופאיות מוכיחים כי טויוטה עשתה עסקים מצוינים ב-2022, שהתאפיינה בשווקים רבים במחסור חמור של מלאי מותגים שונים. לפי האוטומוטיב ניוז המתבסס על נתוני דאטאפורס, דגמי טויוטה השונים תפסו 54 מקומות בדירוגי '10 הנמכרות ביותר'. גם כאן מוצאת עצמה פולקסווגן במקום שני ומרוחק עם 37 מקומות ב'עשרת הראשונות', לפני סקודה עם 31 כאלה.
קיה ודאצ'יה סיימו עם 27 ו-26 בהתאמה, לפני פיז'ו (19) ויונדאי עם 17. המותג הקוריאני היה גם אשתקד הנמכר ביותר בישראל עם 42.5 אלף מכוניות חדשות. טסלה המשווקת שני דגמים בעלי פוטנציאל מכירה עצום (מודל 3 ו-y) מצאה מקום בעשירייה הראשונה שמונה פעמים. בישראל סיים מותג הרכב החשמלי האמריקאי את 2022 במקום העשירי.
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות