בקצרה:
- טויוטה טקומה נחשף בדור חדש
- כולל צמד גרסאות יחודיות ממוקדות שטח
- צפוי להגיע לישראל ביבוא מקביל בלבד
טויוטה טקומה, הטנדר הקומפקטי הנמכר ביותר בארה"ב כבר שנים ארוכות, הוצג בדור חדש. מדובר בדור רביעי לרב המכר האמריקאי, שעד כה לא הגיע לישראל ביבוא סדיר - וגם בדור החדש שלו יפגוש כבישים ישראליים רק באמצעות ערוצי היבוא המקביל.
על ההנעה מופקד כעת מנוע בנזין מוגדש עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.4 ליטר ו-278 כ"ס בגרסה הרגילה (מכונה i-FORCE), או בגרסה היברידית (מכונה i-FORCE MAX) עם מנוע חשמלי נוסף (48 כ"ס) והספק משולב של 326 כ"ס.
בשני המקרים יחובר המנוע לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית, בעוד המנוע החלש יותר יוצע גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית. בשניהם יש תיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח, עם נעילת דיפרנציאל אחורית בגרסאות השטח (TRD וטרייל-האנטר) בעוד הגרסה המפוארת ביותר (לימיטיד) תשווק עם הנעה כפולה קבועה.
כבסיס משמשת שלדת סולם חדשה של טויוטה (TNGA-F), המשותפת גם לטונדרה הגדול יותר. לדברי טויוטה, היא קשיחה יותר ואמורה לשפר את התנהגות הכביש, בין היצתר גם בעזרת שימוש בחלקי מרכב מאלומיניום להפחתת משקל. גם מערכת ההגה - תיבה חדשה להיגוי מדויק יותר - והבלימה (בלמי דיסק גם מאחור) נכללות בסעיף השיפורים.
תצורת המיתלים נותרה דומה (עצמות עצה כפולות מלפנים, סרן חי מאחור), אבל קפיצי סליל מאחור אמורים לשפר את נוחות הנסיעה. גרסאות הבסיס יצוידו כבעבר בקפיצי עלים לטובת כושר העמסה גבוה יותר (755 ק"ג).
טויוטה תציע את הטקומה במגוון גדול מאי פעם של גרסאות שנבדלות לא רק בעיצוב ובאבזור. ה-TRD-Pro הוא הקיצוני ביותר, וישתלב בקטגוריה של טנדרי אקשן בסגנון קולרדו ZR2 וריינג'ר ראפטור. עם בולמי זעזועים אדפטיביים של פוקס ("2.5), משולשי מתלה עליונים מלפנים מאלומיניום להפחתת המשקל הלא מוקפץ) וגיאומטריה שונה, בעוד על הקשר לקרקע אחראים צמיגי שטח אגרסיביים (גודייר טריטורי RT) גדולים יותר ("33).
שינויים אלה מאפשרים מרווח גחון מוגדל (כ-5 ס"מ מלפנים, כ-2.5 ס"מ מאחור) וזוויות גישה ונטישה נדיבות יותר (25.7-33.8). טויוטה דאגה גם למראה קרבי בעזרת תאורת לד בסבכה הקדמית, מושבי ספורט תומכים ומנגנון בולמי זעזועים ייחודי המשולב במבנה המושב וניתן לכיוון ידני. לדברי טויוטה הוא מפחית את הזעזועים העוברים לגוף ב-7% ומסייע משמעותית להפחתת עייפות הנגרמת בנסיעות שטח ארוכות.
גרסה מעניינת נוספת היא טרייל-האנטר המיועדת להרפתקנים המעוניינים לעשות בטנדר שימוש כרכב מסעות לטיולי שטח ארוכים. מערך המיתלים כולל בולמי זעזועים של אולדמן ומנגנון ניתוק מוט מייצב קדמי לטובת הארכת מהלך המתלה, עם צמיגי שטח זהים ל-TRD-Pro. יש גם 'שנורקל' לטובת צליחת מעברי מים עמוקים ומיגון ייעודי לגחון ולספי המרכב המאפשר שימוש בהיי-ליפט.
ARB פיתחה עבורו פגוש ייעודי עם 'אוזני גרירה' מסיביות והתקן לארגז המאפשר להציב עליו אוהל וגגון על הגג. הארגז כולל גופי תאורה פנימיים וחיצוניים לקמפינג לילי, קומפרסור אוויר לניפוח צמיגים ושקעי חשמל למכשירים חיצוניים.
המראה הכללי שואב השראה מהאח הגדול ובהתאם הוא נראה אגרסיבי ומודרני מבעבר. סביבת הנהג מעודכנת עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע ענק ("14) עם מצלמות היקפיות, מערכת שמע משודרגת של JBL עם 10 רמקולים (כולל אחד נשלף להשמעה חיצונית) ואילו לדלת הארגז מנגנון פתיחה וסגירה חשמלי.
גם מערך הבטיחות שודרג וכולל כציוד תקני בכל הגרסאות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת. יש גם מערכת המסוגלת לזהות מצב בו הנהג אינו מגיב ודואגת לבלום את הרכב לעצירה.
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות