כבר בשנת 2008 החלה טויוטה בהנחת היסודות לקראת המעבר לשירותי ניידות תוך המשך פעילות ייצור ומכירה של מכוניות. לשם כך הקימה טויוטה הקימה שתי חברות באירופה:
חברה לניהול ציי רכב - Toyota Fleet Mobility (קלן, גרמניה), המתמקדת בהרחבת שוק הליסינג התפעולי המלא באירופה, וחברת פלטפורמה דיגיטלית - Toyota Connected Europe (לונדון, בריטניה) המפתחת ומיישמת מגוון מוצרים ושירותים הנוגעים למערכות רכב-מקושר ועוד.
טויוטה מציגה בימים אלו שאיפות להרחבת שירותי הניידות שלה, בנוסף לפעילות מכירת מכוניות בשוק הפרטי והמוסדי, באמצעות אסטרטגיה המתבססת על ארבעה עקרונות:
* שימוש במותג נפרד וייעודי שיפנה לקטגוריות חדשות של משתמשי ניידות, מלקוחות פרטיים ועד ארגונים וערים.
* הגדלת נתח השוק בתחום הליסינג התפעולי המלא, הכולל אספקת שירותים מקיפים של מספר מותגים תחת קורת גג אחת ללקוחות עסקיים ופרטיים.
* שימוש בידע הטמון בנתונים ובקישוריות של מכוניות כדי לפתח ולהשיק שירותים דוגמת שיתוף מכוניות, נסיעה שיתופית או מנוי רכב.
* הכנה לקראת כניסתם של חידושים עתידיים בנהיגה אוטונומית, זאת כדי לערוך בדיקות שוק לתחבורה אוטונומית כשירות.
שמו של המותג החדש נגזר מהמילה היפנית "קינטון", או "נימבוס מעופף", ענן המספק תחבורה על פי דרישה לדמות אנימציה מפורסמת ביפן.
השירותים הראשונים שיציע המותג החדש כוללים מספר תחומים:
KINTO One - שירות ליסינג תפעולי מלא, KINTO Share - שירות שיתוף מכוניות המתבסס על היצע של מכוניות היברידיות-חשמליות, KINTO Join - נסיעה שיתופית, ו-KINTO Flex - שירות ליסינג מבוסס מנוי.
לדגמי טויוטה בישראל – טויוטה
פורסם לראשונה ב- 15.01.20
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות