דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה פריוס דור 4

Getting your Trinity Audio player ready...

הפריוס של טויוטה היא אחד מהשמות המוכרים ביותר בתעשיית הרכב בשנים האחרונות, ולא בכדי: לבד מהיותה הרכב ההייברידי (כלומר, רכב המשלב מערכת הנעה מבוססת מנוע שריפה עם מנוע חשמלי) הסדרתי הראשון בעולם, לאחרונה היא גם חצתה את קו מיליון המכוניות – ומסמלת את פריצת הטרנד הסביבתי לעולם הרכב. קשה להאמין, אך הפריוס למעשה מיוצרת משנת 1997, ומשווקת בארה"ב מסוף שנת 2001, והיא כבר בדור השלישי שלה שמשווק משנת 2004, וסימני הגיל החלו ניכרים בה.

לפיכך, הציגה טויטה קונספט בשם Hybrid X, בתערוכת ג'נבה השנה. הצורה הגבוהה והמוכרת משאירה מעט מקום לתהייה: מדובר במחליפה לפריוס. ומה בפנים? טויוטה לא מוסרים הרבה פרטים על ההנעה מאחורי הקונספט החדש, אך מבטיחים כי הוא יספק רמות זיהום נמוכות אף יותר, מה שרומז על מערכת Plug In (מערכת לטעינה של המצברים דרך שקע ביתי) שתשודך לפריוס החדשה.

כיאה לקונספט, עיצוב ההייבריד X דימיוני למדי ואינו מעיד על צורה מוגמרת של הדגם, אך ניתן ללמוד ממנו את קווי העיצוב הבסיסיים. החזית האופיינית לטויוטה צפויה להמשיך לדגם הסדרתי, אך לא כך לגבי גלגלי 20 אינץ' העצומים. מעצבי טויוטה מדגישים את עיצוב תא הנוסעים, שתוכנן כך שיהיה אוורירי ככל האפשר ועם תנוחת ישיבה גבוהה המאפשרת מבט נוח על הסביבה.

לבד מחידוש הדגם עצמו, נראה כי יש כאן ניסיון של טויוטה למתג מחדש את ליין דגמי ההייבריד שלה: מקורות בטויוטה מוסרים שכל דגמי ההייבריד העתידיים של החברה, ישווקו תחת שם הדגם פריוס, כאשר כל אחד מהם ימותג A, B ו-C. הפריוס A צפויה להיות דומה בגודלה ליאריס הקטנה של טויוטה, בעוד שה-B צפויה להיות מחליפת הפריוס הנוכחית. ה-C עשויה להחליף את הקאמרי הייבריד המצליחה, כאשר האחרונה תקבל את עיצוב הפריוס השימושי ולא בהכרח את עיצוב הקאמרי הרגילה. דגמים אלה צפוים להיות מושקים במרווח של שנה, בין השנים 2009-2011, כאשר ה-A תהיה הראשונה לצאת לשוק.

נכון לעכשיו, אין תאריכי שיווק מדוייקים או פרטים סופיים על הפריוס החדשה, אך מה שברור הוא שעם נסיקת מחירי הדלק וגדילת המודעות הסביבתית, הצלחתה של הפריוס יכולה רק לגדול.

לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה

פורסם לראשונה ב- 13.07.08

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה