בקצרה:
- נחשף דור חדש ותשיעי לטויוטה קאמרי
- לא תוצע יותר בגרסאות בנזין, אלא רק היברידיות
- צפויה אצלנו במחצית השניה של 2024
טויוטה חשפה בתערוכת לוס אנג'לס דור חדש לקאמרי, והפעם גם עם בשורה: לא יהיו יותר גרסאות בנזין למשפחתית הגדולה, אלא רק היברידיות למיניהן. מיד על המשמעות של המהלך, אבל לפני כן מספר פרטים אודות המכונית החדשה.
טויוטה מגדירה את המכונית כדור הבא של קאמרי, אבל רבים מהמכלולים זהים לאלה ששירתו את הדור הקודם. הפלטפורמה זהה (TNGA-K), העיצוב כמעט-זהה, במערך המתלים הוחלפו רק בולמי הזעזועים והעובדה שדבר לא מוזכר לגבי ממדי המכונית החדשה, מנוע ה-2.5 ליטר, תיבת ההילוכים וההיגוי, מלמדים כי גם שם לא השתנה דבר.
מה כן שונה? מראה תא הנוסעים. יש אמנם כמה פריטים שנותרו כמו ידית בורר ההילוכים או 'פסנתר' המתגים משמאל להגה, אבל המראה שונה לחלוטין. נאה ומודרני יותר, וטויוטה גם מדווחת על חומרים חדשים. ברמות הגימור הנמוכות נמצא לוח מחוונים בגודל "7 ומולטימדיה בגודל "8, וביוקרתיות יותר "12.3 לכל אחד מהצגים ותצוגה עלית ("10) על השמשה הקדמית.
בטויוטה גם מספרים על שימוש בסייעת קולית - לראשונה בדגם - לצד קישוריות אלחוטית לאפל ואנדרואיד, עדכוני תוכנה מהאוויר (OTA) ומעטפת בטיחות נרחבת שמורכבת מחבילת 'Toyota Safety Sense 3.0' המוצעת כעת כסטנדרט.
הקאמרי זונחת את גרסאות הבנזין לחלוטין ותשווק בשתי גרסאות היברידיות המבוססות על מנוע 2.5 ליטר בנזין ותיבת הילוכים מסוג מפצל כוח עם מנוע חשמלי נוסף - מבלי לפרט. כנראה גם אלה הגיעו מקאמרי הפורשת. לעומת זאת מערכות החשמל המוצמדות הן מהדור החמישי והחדש (THS 5).
גרסת ההנעה הקדמית תציע הספק של 225 כ"ס (218 בדור היוצא) כשגרסת ההנעה הכפולה מציעה 232 כ"ס (203 כ"ס בבנזין הקודם). חידוש נוסף הוא אופן השגת הכוח, כשלראשונה יש בקאמרי הנעה כפולה המושגת באמצעות מנוע חשמלי ולא באמצעיים מכניים. בשלב זה טויוטה לא חושפת את נתוני הביצועים או צריכת הדלק של אף גרסה.
נזכיר כי קאמרי היא מכונית חשובה מאוד עבור טויוטה. בסיכום המכירות של ארה"ב בשנת 2022, התייצבה במקום החמישי בטבלה עם כ-300 אלף מכוניות חדשות, מיד אחרי ראב 4 שבמקום הרביעי ושלושת הטנדרים האמריקאיים שבפסגה. בסגמנט שהולך ונעלם - גם בארה"ב - זהו הישג נאה גם אם מייצג התכווצות של כ-6% ביחס ל-2021. מכירות הדור החדש בארה"ב צפויות להתחיל באביב 2024, ואצלנו ממש בסמוך - בתחילת המחצית השניה של 2024.
מה אנחנו חושבים: טויוטה כמו יצרניות רבות אחרות מודעת לכך שהחשמל הוא העתיד, אבל לא כל מקום בעולם מוכן או יכול לאמץ את הטכנולוגיה החדשה. לכן גם היא ממשיכה להציע מגוון רחב של פתרונות הנעה שיתאימו למגוון רחב של לקוחות.
ובכל זאת, פטור בלא כלום אי אפשר, אז הולכים על היברידי וזונחים את הבנזין כמקור בודד. צעד די נועז לאור העובדה שבדור הקודם היו שש גרסאות בנזין והיברידית אחת. נראה איך זה יעבוד לה.