דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה קאמרי החדשה נחשפת

Getting your Trinity Audio player ready...

האמירה הבאה אולי תעצבן כמה אנשי שיווק או פרסום, אבל היא צריכה להיאמר - נראה שטויוטה סוף סוף לומדת מפולקסווגן. אחרי שנים ארוכות בהן עשתה טויוטה הפרדה חדה בין המוצרים שהיא משווקת תחת לקסוס לאלה עם הסמל שלה עצמה, נראה שעם הצגת טויוטה קאמרי החדשה היא מקבלת השראה ממי שלאחרונה לקחה ממנה את תואר "יצרנית הרכב הגדולה בעולם".

טויוטה קאמרי

אחד ה"חטאים" של פולקסווגן הוא (לפחות בעיניי לא מעט "מביני עניין") שהיא משווקת מספר דגמים קרובים מאוד אחד לשני בפערי מחיר משמעותיים - לדוגמא אודי A1, פולקסווגן פולו, סיאט איביזה וסקודה פאביה שחולקות ביניהן אין ספור מכלולים. עכשיו, עם הקאמרי החדשה אנחנו רואים רמזים לכך שאולי טויוטה תתחיל גם היא ללכת בדרך דומה.

 
הדבר ניכר באופן כמעט מיידי. הקאמרי החדשה מקבלת גריל שעון חול עצום בקדמת המכונית, פנסים אחוריים א-לה לקסוס LC ו-LS שנחשפה גם היא אמש, ובאופן כללי נראה שטויוטה מוליכה אותה לכיוון אגרסיבי ומוחצן עשרות מונים משהיו הדורות הקודמים. צעד בכלל לא מובן מאליו כשמשחקים פה עם מוניטין של המכונית הנמכרת ביותר בצפון אמריקה (לא כולל טנדרים) ב-15 השנים האחרונות.

טויוטה קאמרי

גם הפעם טויוטה משיקה שתי תת-גרסאות של הקאמרי - רגילה וספורטיבית. אך הפעם החליטו המעצבים לקחת את העניין צעד קדימה ולבדל את שתי הגרסאות כך שיהיה ברור באיזו גרסה מדובר ממרחק של 182.9 מטר (200 יארד, אמריקאים...).

טויוטה קאמרי

טויוטה קאמרי החדשה מתבססת על פלטפורמת ה-TNGA החדשה של היצרנית, היא מאפשרת להגדיל את בסיס הגלגלים ב-5 ס"מ ל-282.5 ס"מ בסך הכל בזמן שהאורך הכללי צמח רק ב-9 מילימטרים. בנוסף, טויוטה הנמיכה את גובהה הכללי של הקאמרי ב-2.5 ס"מ, ואת קו מכסה המנוע בס"מ וחצי נוספים, מה שכמובן מוריד את מרכז הכובד ומעניק לקאמרי צללית ספורטיבית ומעניינית יותר.

טויוטה קאמרי

תא הנוסעים קיבל שפע של עדכונים עם עיצוב חדש שמחלק את חלקו הקדמי ל"תא טייס" שעוטף את הנהג עם לוח מחוונים שמופנה כלפיו, וצד נוסע פתוח ומרווח, מסך 7 אינץ' בלוח המחוונים, תצוגה עילית בגודל 10 אינץ' ומסך מרכזי בגודל 8 אינץ' שאמורים להעניק לנהג את מלוא האינפורמציה הנחוצה לו עם מינימום הסחת דעת. איכות החומרים - כך עפ"י טויוטה - שופרה משמעותית עם השראה שנלקחה מתחום הריהוט הביתי עם חומרים רכים ושילובי גוונים.

טויוטה קאמרי

כמו עם הדור האחרון של דגמיה, גם בקאמרי החדשה שמה טויוטה דגש על בטיחות אקטיבית. הקאמרי מקבלת כסטנדרט את חבילת Toyota Safety Sense P (אין הסבר למשמעות האות P. אולי פלוס) שכוללת בקרת שיוט אדפטיבית בכל טווח המהירויות - כלומר גם בלימה מלאה והתחלת נסיעה, התרעת התנגשות עם בלימה אוטומטית וזיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב ועמעום אורות אוטומטי. בתור אופציה יוצעו גם ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה חוצה ברברס עם בלימה אוטונומית וגם מערכת מצלמות היקפיות.

טויוטה קאמרי

היצע המנועים של הקאמרי עבר גם הוא ריענון מקיף, כשגולת הכותרת היא "יותר כוחות סוס, בלי פגיעה בצריכת הדלק". שני המנועים הרלוונטיים לנו הוחלפו במלואם, מנוע הבנזין הבסיסי - 2.5 ליטר, הוחלף במנוע חדש עם נפח זהה ושודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית, מערכת ההנעה ההיברידית המשודכת אליו גם כן התעדכנה באופן נרחב עם שיפורים לתיבת ההילוכים הרציפה, לניהול זרימת האנרגיה ואפילו קיבלה מצב "ספורט" שמשפר את הביצועים ומזרז את "החלפות ההילוכים". טויוטה מציינת שהקאמרי ההיברידית החדשה צפויה להשיג נתוני צריכת דלק מרשימים במיוחד בזכות "יעילות ברמה של פריוס". אז מה ההספקים של המנועים ומה נתוני צריכת הדלק? אז זהו, שבדיוק את זה טויוטה שכחה להכניס להודעה לעיתונות.

הדור החדש של טויוטה קאמרי צפוי להגיע לאולמות התצוגה בארה"ב לקראת הרבעון השלישי של השנה. אלינו הוא יגיע במהלך 2018.

לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה