הדור ה-11 של טויוטה קורולה הגיע ארצה. הקורולה הפכה לאחת המכוניות הנמכרות בישראל, לא מעט בזכות קהל הלקוחות הפרטיים ששומרים לה אמונים כבר שנים רבות. בטויוטה מצהירים, עם השקת הקורולה, על צפי מכירות של כ-10,000 מכוניות בשנה. לאור נתוני המסירות של השנתיים הקודמות (8,138 מסירות ב-2012, ו-11,416 ב-2011) השאיפות של טויוטה בישראל נראות סבירות בהחלט.
טויוטה קורולה החדשה / צילומים: יצרן
המנוע בקורולה זהה למנוע המשווק עם הטויוטה אוריס. למנוע נפח של 1,600 סמ"ק והספקו 132 כוחות סוס. לארץ יגיע המנוע עם תיבה אוטומטית רציפה וגם עם תיבת הילוכים ידנית. באופן די מפתיע צריכת הדלק של הקורולה עם התיבה האוטומטית עדיפה במעט על זאת של התיבה הידנית. בגרסה האוטומטית עומד נתון צריכת הדלק הרשמי על 17.8 ק"מ לליטר בעוד בגרסה הידנית הנתון הוא כ-16.7 ק"מ לליטר. ציון המדד הירוק נמוך במיוחד ועומד על 3 באוטומטית ו-4 בידנית. הדור החדש של הקורולה ארוך מבעבר ומציע בסיס גלגלים של 270 ס"מ (זהה דרך אגב למאזדה 3 שתושק בקרוב). הקורולה זכתה לתוספת גם במימד האורך הכולל (8 ס"מ) וגם במימד הרוחב (1.5 ס"מ). הקורולה החדשה נמוכה מבעבר ב-0.5 ס"מ.
הקורולה מוצעת בשתי גרסאות אבזור. גרסת הבסיס ה-Sun שתופנה בעיקר לציי רכב תוצע עם מערכת מולטימדיה מקיפה שתכלול מסך מגע, מערכת שמע עם שליטה מההגה, כניסות AUX ו-USB, בלוטות' ומצלמת רוורס. הגרסה המאובזרת (GLI) מציעה בנוסף בקרת אקלים, מראות מתקפלות חשמלית, חישוקי מגנזיום וריפודים יותר איכותיים. גרסת אבזור זו היא היחידה שתוצע עם תיבת הילוכים ידנית. כל הגרסאות מוצעות עם 7 כריות אוויר כסטנדרט.
באגף המחיר, למרות הציון הירוק הנמוך ושער היין, בטויוטה לא מציעים את הקורולה במחירים החורגים מהמקובל בקטגוריה. הקורולה GLI הידנית תעלה 123,990 שקל. מחירה של הגרסה האוטומטית הבסיסית יעמוד על 127,990 שקל שגרתיים וכדי לקבל את הגרסה המאובזרת תצטרכו להוסיף 2,000 שקל נוספים.
לדגמי טויוטה בישראל -
טויוטה
פורסם לראשונה ב- 07.07.13
למאמר זה התפרסמו 13 תגובות